• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68649
+
-

آزادسازی حریم رودخانه رزجرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین: تصرفات حریم رودخانه این هفته تخریب می‌شود

قانون
آزادسازی حریم رودخانه رزجرد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: اقدامات لازم برای مقابله با متصرفان غیرقانونی انجام شده است و بعد از اخذ مجوز قضایی و دادن اخطارهای لازم به متصرفان آزادسازی، پاک‌سازی، تخریب و قلع‌وقمع تصرفات حریم رودخانه رزجرد از بالادست بدون در نظر گرفتن صاحب آن ملک در این هفته در دستور کار قرار می‌گیرد. 

به گزارش ایسنا، دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی با حضور رئیس‌ کل دادگستری استان، دادستان قزوین، معاون عمرانی استاندار و مسئولان استانی در سالن جلسات دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد. 

یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، در این نشست گفت: بعد از وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور در ابتدای سال جاری، وزیر نیرو نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ارسال کرد که طی آن خواهان صدور دستورهای قضایی برای رفع تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها شد. 

وی ادامه داد: 2700 کیلومتر رودخانه و مسیل در استان قزوین وجود دارد که در حال حاضر نقشه‌برداری از 1200 کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است و روند گرفتن سند برای رودخانه‌ها همچنان ادامه دارد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در خصوص میزان تصرفات حریم رودخانه‌ها اعلام کرد: تاکنون 200 مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها در استان شناسایی‌شده که طی بررسی‌های صورت‌گرفته 88 مورد آن مسکونی، 82 مورد کشاورزی و 30 مورد سایر موارد است. ملکی افزود: طرح آزادسازی حریم رودخانه‌ها همچنان ادامه دارد هرچند در کنار تصرفات غیرقانونی، برخی تصرفات اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پلاک و اسناد نیز لازم است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :