• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68485
+
-

روند افزایشی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از کاهش ۵ درصدی ازدواج در سال ۹۷ نسبت به سال ۸۵ خبر داد و گفت: شاهد روند افزایشی طلاق از سال ۸۵ تا ۹۷ در این استان هستیم. به گزارش تسنیم، 

«سید علی فتح میرمحمدی» افزود: بررسی‌ آمار طلاق از سال 85 تا 97 در این استان روند افزایشی را نشان می‌دهد.وی از کاهش 5 درصدی ازدواج در سال 97 نسبت به سال 85 خبر داد و افزود: در سال 85 در مجموع 7024 مورد واقعه ازدواج در شهرستان‌های مختلف این استان ثبت شد که این آمار در سال 97 به 6344 مورد رسید. میرمحمدی با اشاره به شناسایی 12 هزار معتاد در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، آمار مردان معتاد نسبت به زنان بسیار بیشتر است و در مجموع تعداد کمی از این آمار مربوط به زنان است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گلایه کرد و ادامه داد: برخی مدیران در این زمینه عزمی ندارند و در واقع این مسائل برای آنان محلی از اعراب ندارد.

میرمحمدی با بیان این‌که وضعیت این استان به لحاظ آسیب‌های اجتماعی مطلوب نیست، عنوان کرد: البته در زمینه 4 آسیب طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه‌‌نشینی وضعیت حادی نداریم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در راستای کاهش طلاق تصریح کرد: کمیته‌ای با هدف شناسایی کامل عوامل طلاق در استان تشکیل شده که طبق بررسی‌های انجام شده 50 درصد طلاق‌ها به دلیل اختلاف فرهنگی و عقیدتی زوجین و خانواده‌های آنان است.

میرمحمدی با تأکید بر این‌که کمتر از 3 درصد طلاق‌ها به دلیل بیکاری و فقر است گفت: بیشترین آمار طلاق بین کارمندان و مهم‌ترین عامل طلاق در استان ما دخالت والدین است که شامل 27 درصد طلاق‌های استان می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید