• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68312
+
-

جشنواره «میوه‌های بهشتی» در ریجاب

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره میوه‌های بهشتی در منطقه ریجاب ظرف 2 ماه آینده خبر داد. به گزارش ایسنا «شکوفه مهدی‌آبادی» اظهار کرد: بیشتر گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت در سراسر ایران نام ریجاب و آبشار باشکوهش را یا شنیده و یا با سفر به کرمانشاه آن را از نزدیک دیده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه در کنار آبشار بلند پیران گردشگران را به سمت این منطقه کم‌نظیر می‌کشاند، درختان انبوه میوه‌های بهشتی است که نهرها و رودخانه‌های خروشان از زیر آنها در حال عبورند.  معاون گردشگری استان تصریح کرد: انجیر، انار، زیتون، انگور و... ازجمله میوه‌های بهشتی هستند که خداوند نام آنها را در قرآن کریم ذکر کرده و در منطقه ریجاب به‌وفور درختان این میوه‌ها وجود دارد. 

وی اضافه کرد: زیبایی منطقه ریجاب با وجود درختان میوه‌های مختلف به‌گونه‌ای است که سربازان عرب که در زمان توسعه قلمرو اسلام به این منطقه آمدند، به واسطه زیبایی‌های مسحور‌کننده ریجاب به آن «بهشت» می‌گفتند. 

 مهدی‌آبادی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری در ریجاب و لزوم مسیرسازی برای ورود بیشتر تورهای ایرانگردی و جهانگردی به این منطقه، جشنواره میوه‌های بهشتی را در این منطقه برگزار خواهیم کرد. وی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره در راستای اجرای رویدادهای گردشگری مختلف در آستانه جشنواره بین‌المللی کرمانشاه 2020 است تا منطقه ریجاب را با زیبایی‌هایش به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان بیش از پیش معرفی کنیم.معاون گردشگری استان در پایان یادآورشد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جشنواره میوه‌های بهشتی اواخر شهریور و یا اوایل مهر امسال با حضور گردشگرانی از سراسر ایران در ریجاب برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید