• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68241
+
-

پیگیری قضایی متخلفان شهرداری در سال93


حامد فوقانی/ خبر‌نگار
دیروز گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال 1393 به صحن شورای شهر آمد که واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. این گزارش حاکی از آن است که شهرداری تهران 5سال پیش تخلفات محرزی را در زمینه درآمد و هزینه‌کرد مرتکب شده است. به همین منظور تعدادی از اعضای پارلمان شهری پایتخت خواستار برخورد با متخلفان شدند.به گزارش همشهری، بررسی گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی شهرداری تهران در سال 1393، مهم‌ترین دستور جلسه دیروز شورای شهر تهران بود. بر این اساس، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا به قرائت این گزارش پرداخت.

فراهانی عضو شورا گفت: «در ارزیابی کلی صورت‌های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا در این‌باره، عدم‌ارائه اسناد و مدارک مورد نیاز حسابرسان، ثبت نادرست حساب‌ها و عدم‌رعایت قوانین و مقررات مکررا مشاهده شده است و در مواردی شهرداری تهران مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران را نیز رعایت نکرده است.» او اعلام کرد که لازم است با همکاری کمیسیون نظارت و حقوقی شورا و بهره‌گیری از توان کارشناسان رسمی دادگستری تخلفات محرز در این گزارش مستند و برای رسیدگی از سوی رئیس محترم شورا به دستگاه قضایی ارسال شود. احمد مسجدجامعی، دیگر عضو شورا نیز تخلف در برخی موارد را برای سال 93محرز دانست و گفت: «مدیریت شهری با گزارش حسابرسی تلفیقی صورت‌های مالی سال 93در ادوار گذشته همراهی متناسبی نداشت.

قانون بودجه شهرداری درباره این گزارش‌ها صراحت ندارد و به همین دلیل این سؤال پیش آمده که وظیفه شورا ارائه گزارش تلفیق است یا نه؟» او افزود: «اهمیت گزارش تلفیق زمانی بیشتر می‌شود که برخی اقلام این گزارش مربوط به بندهای تکلیفی شهرداری در دوره‌های قبل می‌شود و چون اعمال نشده، به این دوره منتقل شده است؛ قبلا هم خیلی بحث شد که اصلا وظیفه شورا ارائه گزارش تلفیقی است یا نه؟ چون  قانون بودجه برای گزارش تلفیقی صراحتی ندارد.» مسجدجامعی پیشنهاد داد حین خواندن گزارش، شهرداری هم درباره هر بند توضیحاتش را بدهد چون اینها باید پیگیری شود و براساس گزارش ارائه شده در بعضی موارد تخلف محرز است و نیاز به پیگیری‌های حقوقی و قضایی دارد. محمد سالاری هم روز گذشته در نطق پیش از دستور خود به موضوع انتخابات پنجمین دوره شورایاری محله‌های تهران پرداخت. او گفت: «طی چند روز گذشته که در گردهمایی‌های کاندیداهای مناطق حضور داشتم، شاهد برنامه‌ریزی‌های خوبی در این حوزه بودم و لازم می‌دانم از زحمات دست اندرکاران علی‌الخصوص ستاد هماهنگی شورایاری‌ها تشکر کنم. در دوره گذشته ریاست هیأت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها را به‌عهده داشتم به‌خوبی می‌دانم، الکترونیکی شدن آن حدود ۵۰ درصد از زحمات مربوط به برگزاری انتخابات را کاهش می‌دهد و به همین میزان هم از انحرافات و تخلفات احتمالی جلوگیری می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :