• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68207
+
-

راهیابی نماینده استان به جشنواره نمایش‌های سنتی و آیینی

خبر
راهیابی نماینده استان به جشنواره نمایش‌های سنتی و آیینی

معاون هنری- سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از راه یافتن تنها نماینده استان به جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی و آیینی خبر داد.
«سارا بهراد» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در مجموع 193 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی و آیینی ارسال شد که در مرحله اول 75 نمایشنامه انتخاب شد و پس از بازبینی این آثار در نهایت ۲۲ نمایش به مرحله اجرا در جشنواره رسید.
وی ادامه داد: نمایش باسلوق‌آباد به نویسندگی و کارگردانی «سیاوش توده فلاح» از شهرستان نظرآباد تنها نماینده استان در بخش ویژه استاد علی نصیریان این جشنواره است که به مرحله اجرا رسیده است.

وی افزود: بهزاد فراهانی، حسین کیانی، خیرالله تقیانی‌پور، ابراهیم گله‌دارزاده و علی شمس اعضای هیات انتخاب این بخش بودند که بررسی و ارزیابی آثار را بر عهده داشتند.
این مسئول توضیح داد: نوزدهمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی‌بیگی از ۱۹ تا ۲۶ مردادماه در کاشان و تهران برگزار می‌شود.
معاون هنری- سینمایی اداره کل ارشاد البرز گفت: این جشنواره با هدف ارتقای نمایش ایرانی و ترویج این گونه ارزشمند نمایشی در میان فعالان حوزه نمایش برگزار می‌شود، چون این سبک نمایش انعکاس‌دهنده فرهنگ، آداب و سنن ایرانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید