• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67967
+
-

رقابت فناوری در المپیک ژاپن

مقام‌های ژاپنی در تلاش هستند تا هر چه فناوری دارند در جریان المپیک ۲۰۲۰ به مردم جهان معرفی کنند

رقابت فناوری در المپیک ژاپن


ژاپنی‌ها سابقه طولانی در استفاده از فناوری‌های جدید و ساخت گجت‌های عجیب و غریب دارند. به همین‌خاطر بازی‌های المپیک تابستانی در این کشور به صحنه‌ای برای رقابت فناوری‌های جدید تبدیل شده است. روز گذشته تویوتا که از اسپانسرهای این بازی‌هاست دو روبات جدید دیگر معرفی کرد که قرار است در این المپیک نقش بازی کنند. بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار است با همکاری روبات‌ها برگزار شود. قرار است روبات‌ها اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دهند، آنها را به سمت صندلی‌هایشان هدایت کنند و برای مهمانان نوشیدنی و خوراکی سرو کنند. هیدیو هیراتا، مدیر خدمات فناوری بازی‌های المپیک توکیو می‌گوید: این المپیک فرصت خوبی برای ماست تا به جهانیان نشان دهیم که چقدر ژاپن در زمینه فناوری و توسعه روبات‌ها پیشرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، روبات‌های جدیدی که به تازگی معرفی شده‌اند بیشتر نقش نمادین دارند. چشم‌هایشان به شکل ستاره و قلب در می‌آید و می‌توانند با سرعت ۲۰کیلومتر در ساعت حرکت کنند. مهندسان طراح این روبات‌ها می‌گویند این روبات‌ها علاوه بر کارهایی مثل حمل مشعل می‌توانند در رقابت‌هایی مثل پرتاب نیزه کمک برگزار‌کنندگان باشند. در واقع روبات‌ها با استفاده از هوش مصنوعی پشت سر مسئولان برگزاری حرکت می‌کنند تا مثلا نیزه‌ یا چکش پرتاب شده را به ورزشکاران بازگردانند.







خودروی الکتریکی برای راحتی معلولان
شرکت تویوتا خودروی تمام الکتریکی به نام‌ ای‌پی‌ام (APM) را ویژه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ ساخته است. این خودرو مجهز به 3 ردیف صندلی است و قابلیت حمل ۵ مسافر را دارد و دارای سرعت ۱۹.۳ کیلومتر در ساعت است. طراحی این خودرو به شکلی است که حتی افراد کم‌توان که با صندلی چرخ‌دار جابه‌جا می‌شوند نیز می‌توانند به راحتی و از طریق صفحه‌ای مخصوص وارد خودرو شوند. صندلی‌های این خودرو همچنین از قابلیت جمع شدن و یا تا شدن برخوردارند.






کمک به معلولان
برگزارکنندگان بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، قصد دارند از 2 روبات جدید یکی برای کمک به نیروهای برگزاری و دیگری برای سرویس‌دهی و ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان کمک بگیرند. این روبات‌ها قرار است وظایف مختلفی ازجمله هدایت شرکت‌کنندگان به سمت صندلی‌هایشان، ارائه اطلاعات لازم به مردم و سرو نوشیدنی و غذا را در جریان بازی‌های المپیک برعهده بگیرند. روبات Human Support Robot یا به‌صورت مخفف HSR، با کمک بازوهای خود می‌تواند سینی و سبد را حمل کند. روبات دیگر موسوم به Delivery Support Robot یا به‌صورت مخفف DSR نیز بیشتر به یک سطل زباله متحرک شباهت دارد و می‌تواند کارهایی همچون حمل‌و‌نقل برخی اقلام را برعهده بگیرد. قرار است ۱۶ روبات در محل برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو مستقر شوند و به سازماندهی شرکت‌کنندگان و ارائه‌ خدمات و سرویس به آنها بپردازند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید