• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67898
+
-

طرح ضربتی تامین آب در 17 محله

خبر
طرح ضربتی تامین آب در 17 محله

شرکت آبفای کرج طرح ضربتی تامین آب آشامیدنی ۱۷ محله شهرهای محمدشهر و مشکین‌دشت استان البرز را به اجرا درآورد.
به گزارش ایرنا، به دنبال مراجعه شماری از ساکنان شهرهای محمدشهر کرج و مشکین‌دشت شهرستان فردیس به اداره آبفای این ۲ شهر بلافاصله تیم‌های فنی شرکت آبفای البرز و کرج طرح آب‌رسانی و رفع مشکلات فنی را اجرایی کردند.
مدیر آبفای شهرستان کرج اظهار کرد: در پی مراجعه شماری از ساکنان محمدشهر و مشکین‌دشت به اداره آبفای مشترک این ۲ شهر، بلافاصله در جمع مردم حاضر شدیم و به بررسی مشکلات پرداختیم.
«شهرام حافظ» بیان کرد: طرح ویژه تامین آب ساکنان ۱۷ محله این ۲ شهر اجرایی شده که البته یک طرح آب‌رسانی بزرگ در مشکین‌شهر از ۲ ماه پیش آغاز شده و طی چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این‌که لوله‌گذاری یک طرح آب‌رسانی دیگر به طول 2145 متر در محمدشهر آغاز شده، گفت: در مجموع بخشی از مشکل قطعی آب ساکنان این ۲ شهر طی هفته جاری برطرف می‌شود و در نهایت تامین آب بخش دیگر محله‌های مورد نظر حدود یک ماه زمان می‌برد.
مدیر آبفای شهرستان کرج به ساکنان این ۲ شهر اطمینان داد که مشکل تامین آب در قالب طرح‌ها و پروژه‌های کوتاه‌مدت و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود.
وی یادآور شد: با انجام کارهای فنی مشکل افت فشار و قطعی آب در بخشی از این محله‌ها مرتفع شد.
حافظ به علت افت فشار و قطعی آب در مناطقی از شهرستان کرج و فردیس اشاره کرد و گفت: نصب مستقیم پمپ‌های آب بر روی شبکه‌های اصلی توسط مردم از علل افت فشار در طبقات فوقانی ساختمان‌ها و بخشی از محله‌هاست.
این مسئول گفت: اتصال این پمپ‌ها به مخازن ذخیره بزرگ آب سبب شده تا فشار مضاعف به تاسیسات آب‌رسانی وارد شود که قطع برق این تاسیسات را در پی دارد.

وی به مردم توصیه کرد که از نصب مستقیم پمپ آب بر روی شبکه‌ها خودداری کرده، ضمن آن‌که مخازن ذخیره آب باید به‌ازای هر واحد، منبع ۲۵۰ لیتری باشد.
مدیر آبفای شهرستان کرج اظهار کرد: استفاده گسترده از پمپ‌ها و مخازن بزرگ ذخیره آب در واحدهای مسکونی شهرستان کرج و استان البرز مشکلات فراوانی به وجود آورده که انتظار می‌رود مردم در این زمینه همکاری بیشتری کنند.
وی تاکید کرد: طبق قانون نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه‌ها و استفاده از مخازن بزرگ ذخیره آب در مجتمع‌ها و واحدهای مسکونی و تجاری ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید