• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67892
+
-

کت و شلواری که ۱۲ میلیون تومان آب خورد

رئیس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یکی از شهروندان خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ «علی جمالی» اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، پرونده‌ای توسط پلیس تشکیل شد.

وی افزود: با تحقیقات از شاکی و بررسی‌های اولیه مشخص شد که وی اقدام به خرید اینترنتی یک دست کت و شلوار کرده، اما پس از مواجهه با پیغام خرید ناموفق، بلافاصله مبلغ ۱۲ میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است.

سرهنگ جمالی گفت: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، متهم شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد. این مقام مسئول در خصوص خریدهای اینترنتی توصیه کرد: کاربرانی که قصد خرید اینترنتی دارند، نکات امنیتی را رعایت کنند و دانش لازم را در خصوص تشخیص درگاه اصلی از درگاه جعلی بیاموزند و قبل از هرگونه خرید، از هویت گردانندگان فروشگاه‌های اینترنتی اطمینان پیدا کنند.

رئیس پلیس فتا ایلام ادامه داد: شهروندان عزیز به صورت دوره‌ای و بلافاصله بعد از هر خرید اینترنتی، برای اطمینان، رمز دوم کارت بانکی خود را تغییر دهند تا از بروز مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود.جمالی در پایان ضمن هشدار دادن به کلاهبرداران اینترنتی گفت: پلیس فتا برابر قانون با چنین افرادی برخورد می‌کند و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه جرم رایانه‌ای، موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی به کارشناسان ما اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید