• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67840
+
-

75 درصد ظرفیت‌ واحدهای فولادی خوزستان روی زمین مانده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در حال حاضر 25 درصد ظرفیت واحدهای فولادی ما به کار گرفته شده و حدود 75 درصد این ظرفیت‌ها روی زمین مانده است. بخشی از مشکلات این واحدهای فولادی مربوط به گذشته و زمانی است که این واحدها دولتی بودند.

به گزارش ایسنا، «امیرحسین نظری» اظهار کرد: در بخش محصولات فولادی، یکی از استان‌های رتبه‌دار کشور هستیم و ظرفیت تولید استان بدون فولاد خام ۹ میلیون تن است. همچنین نزدیک به ۲۰ هزار نفر اشتغال مستقیم داریم. با این حال، واحد‌های تولیدی محصولات فولادی وضعیت مناسبی ندارند.

وی افزود: ما به کمک سازمان توسعه و نوسازی صنایع فولادی نیاز داریم‌. این سازمان می‌تواند ما را از تهدیدات جدی که  ممکن است در آینده با آنها روبه‌رو شویم، نجات دهد. نظری گفت: در بخش فولاد خام شرایط خوبی داریم و حتی از ظرفیت اسمی خود نیز بیشتر تولید می‌کنیم.

گروه ملی فولاد با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن متاسفانه در سال ۹۷ تنها ۹۷ هزار تن در بخش صنعتی تولید داشت. این بخش حدود ۳ هزار نفر اشتغال‌زایی مستقیم دارد و انتظار داریم که به آن توجه ویژه‌ شود. این مسئول ادامه داد: در زمینه محصولات فولادی، مشکلی که در استان با آن مواجه هستیم، این است که اغلب مالکان این واحدها شرکت‌های هلدینگ واقع در مرکز هستند و تصمیمات به صورت متمرکز در آنجا گرفته می‌شود و به نوعی دست استان از دخالت در این بخش‌ها به نوعی کوتاه است. اما اگر سازمان توسعه نقش خود را به خوبی ایفا کند، می‌تواند این واحد‌های صنعتی را نجات دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید