• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67860
+
-

موفقیت البرز در مبارزه با قاچاق کالا

طی ماه‌های اخیر اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان علاوه بر افزایش تولید نقش موثری در ایجاد اشتغال ایفا کرده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: قاچاق کالا به عنوان پدیده‌ای مذموم در تمام دنیا شناخته شده که هم به مصرف‌کننده و هم به تولید‌کننده ضرر می‌زند.
به گزارش ایرنا «سعید ناجی» در حاشیه بازدید از 3 واحد تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی سپهر با همراهی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز البرز افزود: رویکرد دولت در بحث مهار کالای قاچاق جدی است و بر اساس آمارهای موجود، به واسطه برگزاری جلسات مستمر، موفقیت‌های  خوبی در این زمینه به دست آمده که در بازدید و رصد فعالیت‌های مجموعه‌های تولیدی می‌توان مورد سنجش قرار داد.

وی تاکیدات وزیر کشور، پیگیری‌های استاندار البرز به عنوان رئیس کمیسیون استان و برگزاری مرتب جلسات را حاکی از عزم دولت در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد که به صورت جدی در البرز دنبال می‌شود.
ناجی ادامه داد: جلسات کمیسیون قاچاق کالا و ارز متمرکز بر حوزه‌های مهمی از جمله پوشاک، مواد غذایی و قاچاق است که در این زمینه همدلی بسیار خوبی میان فعالان این حوزه از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، تعزیرات حکومتی، فرمانداری‌ها و تمام دست‌اندرکاران در امر کنترل و مبارزه با قاچاق وجود دارد که توانستند در البرز اقدامات خوبی را رقم بزنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: خروجی اقدامات صورت‌گرفته در کمیسیون قاچاق کالا را در بازدید از واحدهای تولیدی استان باید راستی‌آزمایی کرد.
ناجی اظهار داشت: هدف از بازدیدهای میدانی که با حضور اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق استان صورت می‌گیرد، ارزیابی فعالیت‌ها، اقدامات و تصمیماتی است که از سوی اعضای این کمیسیون در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در عرصه پوشاک اتخاذ می‌شود.
وی افزود: تولید پوشاک یکی از موضوعاتی است که همواره در کشور نگرانی‌هایی را برای تاثیرپذیری در امر قاچاق به همراه داشته و این موضوع در خلال بررسی‌ها در امر تولید نشان می‌دهد که مجموعه اقدامات صورت‌گرفته توانسته منجر به توجه لازم به تولید داخلی و رونق تولید شود.

این مسئول با مثبت ارزیابی کردن اقدامات کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان البرز خاطرنشان کرد: به اذعان متولیان امر تولید در سطح استان به‌ویژه در ماه‌های اخیر با گشایش بازارهای جدید مواجه بودیم که توانسته علاوه بر افزایش تولید، نقش موثری در ایجاد اشتغال ایفا کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید