• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67836
+
-

عراق و پاکستان؛ صدرنشین سفر به قم

با سفر رئیس‌جمهوری به عراق  روادید بین 2 کشور لغو  و به دنبال آن قم به مقصد گردشگری زیارتی گردشگران این کشور تبدیل شد

گزارش کوتاه
عراق و پاکستان؛ صدرنشین سفر به قم


طبق آمارها گردشگران عراقی و پاکستانی در صدر گردشگرانی هستند که به قم سفر می‌کنند. با سفر رئیس جمهوری به عراق و امضای توافقنامه‌های بزرگ اقتصادی، گردشگری و غیره روادید بین 2 کشور لغو شد و این موضوع سبب شد که قم بعد از شهر مقدس مشهد به عنوان هدف گردشگری زیارتی گردشگران این کشور قرار گیرد و این موضوع فرصتی برای ارزآوری هم برای استان و هم کشور باشد.

آمار بالای ورود گردشگران عراقی برای زیارت و سیاحت فرصتی طلایی است که با برنامه‌ریزی و بهسازی زیرساخت‌های آن می‌توان برای ترمیم اقتصاد قم بهره گرفت و فرصتی را برای رونق اشتغال و خدمات ایجاد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گردشگری قم را نیازمند اصلاحات و ترمیم تدریجی می‌داند و می‌گوید: گردشگری قم نیاز به اصلاحات تدریجی و قانونمند دارد و این موضوع نیاز به همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی دارد. برای افزایش ماندگاری گردشگران باید برنامه‌ریزی اصولی و آموزشی انجام داد و همچنین طرح جامع آماری در گردشگری را ساماندهی کرد.

«حمید یزدانی» می‌افزاید: در قم۱۱ هزار و ۵۳۰ تخت اقامتی وجود دارد و این استان از بزرگ‌ترین مجتمع‌های گردشگری هم بهره‌مند است، اما باید با افزایش اقامتگاه‌های بوم‌گردی مدت ماندگاری گردشگران را افزایش داد.
وی افزود: در این چند ماه آمار گردشگران مذهبی با رشد بالایی روبه‌رو بوده و گردشگران عراقی در صدر این آمار هستند که میزان ماندگاری آنها به ۱۰ روز اقامت افزایش یافته است.

یزدانی با بیان این‌که باید از فرصت گردشگری مذهبی برای رونق گردشگری سلامت با توجه به رشد ورود گردشگران خارجی استفاده کرد گفت: اکنون بعضی مراکز درمانی این استان پذیرای گردشگرانی هستند که برای درمان به قم سفر می‌کنند و با نشست‌هایی که با وزیر بهداشت برگزار شده کمیسیونی برای تعامل با اداره‌ها که در توسعه گردشگری سلامت نقش دارند تشکیل شده است.
وی با تأکید بر این‌که با توجه به همه این ظرفیت‌ها هنوز از این فرصت‌ها استفاده نشده و نیاز به انسجام و همکاری دیگر دستگاه‌ها داریم اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ۱۴۶ میلیارد تومان است و حجم ورود گردشگران مذهبی خارجی تا ۵ میلیون نفر هم رسیده، اما ساماندهی خوبی نشده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید