• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67782
+
-

انجام اکتشافات جدید معدنی در خوزستان

100 هزار میلیارد ریال پروژه برای توسعه اقتصادی خوزستان در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آنها افزایش ظرفیت تولید فولاد در استان است

انجام اکتشافات جدید معدنی در خوزستان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) با بیان این‌که بیشتر معادن در خوزستان غیرفلزی هستند. گفت: درخواست ۳۰۰ هزار متر مربع اکتشاف معدن در استان از سوی وزارتخانه به سازمان صمت خوزستان داده شده است.

به گزارش ایرنا «خداداد غریب‌پور» در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: اولویت اول این وزارتخانه در بخش معدن اکتشاف است. سازمان صمت خوزستان پهنه‌های قابل اکتشاف معدن را در استان به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) وزارت صمت اطلاع دهد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های اقتصادی در استان افزود: 100 هزار میلیارد ریال پروژه برای توسعه اقتصادی خوزستان در نظر گرفته شده که مهم‌ترین آنها افزایش ظرفیت تولید فولاد در استان از 8/3 میلیون تن به 2/5 میلیون تن است.

این مسئول گفت: تولید فولاد در خوزستان بخش زیادی از ارز کشور را تامین می‌کند. در 3 ماه اول امسال میزان تولید فولاد در این استان رشد ۴۰ درصدی داشته است. وی ادامه داد: شرکت فولاد خوزستان از شرکت‌های موفق در استان و کشور است که شرکت‌های تولیدی محصولات فولادی را در استان به خوبی حمایت می‌کند. پیش‌بینی شده است که صادرات فولاد از استان تا ۲ ماه آینده افزایش باید.

غریب‌پور با اشاره به ارتباط هرچه بیشتر واحدهای قطعه‌سازی با صنایع بزرگ تاکید کرد: اولویت امسال سازمان صمت بومی‌سازی و استفاده از دانش و فناوری داخلی کشور در واحدهای صنعتی است. معاون وزیر صمت گفت: لازم است سامانه‌ای توسط سازمان صمت راه‌اندازی شود که صنایع بزرگ با واحدهای قطعه‌سازی آشنا شوند و قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را از محل تولید داخلی تامین کنند. دهم تیرماه روز ملی صنعت، معدن و تجارت نامگذاری شده است. در این آیین از صنعتگران و تولیدکنندگان نمونه استان در سال ۹۷ تجلیل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید