• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67711
+
-

ایجاد 23 هزار شغل برای کاهش یک درصد نرخ بیکاری

استاندار کرمانشاه گفت: برای کاهش هر درصد نرخ بیکاری باید 8 هزار شغل پایدار و ثابت و ۱۵ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شود. به گزارش ایرنا «هوشنگ بازوند» در جلسه شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی و دولت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری استان در بهار امسال توسط مرکز آمار ایران افزود: همان مرکزی که نرخ بیکاری استان را 6/21 درصد در سال گذشته اعلام کرده بود، براساس همان شاخصه‌های اقتصادی الان نرخ بیکاری فصل بهار را 7/14‬ درصد اعلام کرده است.وی ملموس نبودن کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار را طبیعی دانست و گفت: بیکاری سال‌های سال در کرمانشاه دپو شده و الان تعداد ناچیزی از خیل زیاد بیکاران استان مشغول به کار شده‌اند و طبیعی است که در جامعه با تردید به این آمار نگریسته شود.

این مسئول در ادامه آمار بالای بیکاری استان را عامل فرار سرمایه‌گذاران عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری ابتدا به آمار و ارقام اقتصادی آن استان مانند بیکاری توجه می‌کند و وقتی آمار بالای بیکاری را می‌بیند متوجه می‌شود فضای کسب‌و‌کار در آن استان مناسب نیست و فرار می‌کند. او با اشاره به ارتقای چند پله‌ای فضای کسب‌و‌کار استان در سال جاری گفت: سیاست مجموعه مدیریتی استان تلاش برای ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی است، زیرا معتقدیم با اعتبارات دولتی توسعه امکان‌پذیر نیست. 

بنابراین تمام تلاش خود را در راستای رونق تولید و رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌دهیم. استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مهم‌ترین وظایف استانداری را ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری با برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های بزرگ در استان مانند همایش کرمانشاه پایتخت نوروزی ایران، همایش پویانمایی، همایش ۲۰۲۰ و غیره را برای جذب سرمایه‌گذاری اعلام کرد. 


توجه به سند رونق تولید باید اولویت مدیران استان باشد 

بازوند در ادامه توجه به سند رونق تولید استان را یکی دیگر از اولویت‌های مهم استانداری در راستای توسعه و اشتغال‌زایی اعلام و بیان کرد: این سند مورد تاکید مقام معظم رهبری است و با تسهیلگری مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید اتفاق می‌افتد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برخی از مصوبات استان به دلیل نظر کارشناسان اجرایی نمی‌شود، گفت: ساختار اداری و بانکی کشور به گونه‌ای است که در بسیاری از مواقع هرچه مدیران و مسئولان تصمیم می‌گیرند با یک خط کارشناسان ابتر می‌شود، نمی‌دانم چرا این گونه است و باید به فکر راه حلی برای این موضوع باشیم و آنها را توجیه کنیم. در این جلسه ۲ موضوع مشکلات عقد قرارداد پیمانکاران با بیمه تامین اجتماعی و رفع ممنوعیت صادرات دام سبک زنده استان بررسی شد. 


گرانی گوشت قرمز در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه هم در این جلسه گفت: سالانه ۱۰ هزار تن گوشت قرمز مازاد در کرمانشاه تولید می‌شود اما با این وجود قیمت گوشت قرمز در این استان ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان گران‌تر از میانگین کشوری است و تناقض بزرگی در بازار این کالای حساس ایجاد شده است. 

«هدایت حاتمی» افزود: در چند روز گذشته با وجود این‌که قیمت دام در میادین دام کیلویی چند هزار تومان ارزان شده ولی قیمت گوشت در قصابی‌ها و فروشگاه‌ها تغییر نکرده و این مطلب را می‌رساند که سود قیمت گوشت قرمز به جیب دامدار نمی‌رسد و چرخه توزیع معیوب است.

وی اظهار کرد: ضروری است در تمام زنجیره‌ها و حلقه‌های تولید و توزیع گوشت قرمز استان از دامداری‌ها، میادین دام، حمل‌ونقل، کشتارگاه‌ها و توزیع در قصابی‌ها تجدیدنظر شود که در ستاد تنظیم بازار با کمک شهرداری به دنبال آن هستیم. حاتمی با بیان این‌که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان متضرر اصلی بازار گوشت قرمز در استان هستند، گفت: باید اساسی و ریشه‌ای مشکلات قیمت گوشت قرمز و حتی سفید را با دیدن منافع همه حلقه‌ها حل کرد وگرنه این مشکل چندین سال است که حل نشده است.وی در مورد صادرات دام سبک زنده استان نیز گفت: دام سبک یکی از برندها و مزیت‌های کرمانشاه است که امروز با قاچاق از استان خارج می‌شود که اگر با تعرفه خارج شود هم عوارضی نصیب دولت می‌شود، هم از صدور دام مولد جلوگیری خواهد شد. 

در ادامه این جلسه اتاق بازرگانی کرمانشاه گزارش داد که این استان ۲ میلیون و ۹۰۰ رأس دام سبک، ۲۹۶ هزار دام سنگین دارد و سرانه مصرف گوشت قرمز آن ۱۳ کیلوگرم در سال است. کرمانشاه ۳۶ هزار تن گوشت قرمز در سال تولید می‌کند که ۱۰ هزار تن آن مازاد است و توانایی صادرات ۳۰۰ هزار رأس دام سبک را دارد که با ممنوعیت ۲ ساله صادرات، هم‌اکنون بخشی از آن به صورت قاچاق انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید