• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67706
+
-

63 هزار کردستانی زیر پوشش بیمه روستایی

بیمه
63 هزار کردستانی زیر پوشش بیمه روستایی

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سازمانی دولتی است که جزو زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و از آغاز فعالیت خود در سال ۱۳۸۴ تاکنون در استان کردستان ۴۳ درصد جامعه هدف را تحت پوشش قرار داده است. به گزارش ایرنا، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان گفت: ۶۳ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه هستند و از مزایای مستمری بازنشستگی، کارافتادگی و فوت بهره‌‌مند می‌شوند.

«جبار احمدپور» افزود: در طول این سال‌ها برای ۲ هزار و ۵۹ نفر از افراد تحت‌ پوشش در استان، به تفکیک هزار و ۱۱۵ حکم فوت، ۲۱۶ حکم از کارافتادگی و ۷۲۸ حکم بازنشستگی صادر شده است.  وی اضافه کرد: جامعه هدف در اصل روستاییان و عشایر هستند و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با هر نوع شغل، اعضای سازمان نظام کشاورزی، دام‌پزشکی و قالی‌بافان نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان اظهار کرد: این صندوق یک نهاد دولتی است که از سال ۱۳۸۴ در زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بیمه فراگیر مردم کشور فعالیت خود را آغاز کرده است.


ترویج استفاده از  بیمه در روستاها 

احمدپور یادآور شد: افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله فاقد پوشش بیمه‌ای می‌توانند با عضویت اختیاری در این صندوق و پرداخت حداقل 2 میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و حداکثر 6 میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در سال، از خدمات حمایتی بیمه استفاده کنند. 
وی با اشاره به این‌که بخشداران و دهیاران می‌توانند به بهترین صورت ممکن به ترویج این بیمه در روستاها کمک کنند، تاکید کرد: فراگیر شدن این بیمه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع نگرانی‌های دوران پیری بسیار موثر است.  احمدپور یادآور شد: امیدواریم با اطلاع‌رسانی بیشتر و ثبت‌نام افراد جدید، مردم را از این خدمات ارزان دولت برای روستاییان و عشایر آگاه کنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید