• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67709
+
-

خرید‌ تجهیزات برای بیمارستان جدید پاوه

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ارائه گزارشی از روند 2ساله تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان نوبنیاد قدس شهرستان پاوه، ارزش تجهیزات پزشکی تامین شده برای این بیمارستان را حدود ۱۶ میلیارد تومان اعلام کرد. 

 به گزارش ایرنا «تورج شیرزادیان» گفت: در ۲ سال اخیر با پیگیری‌های مستمر معاونت غذا و دارو و مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه که با وزارت متبوع و هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران انجام پذیرفته، منتج به اخذ ۴۰ قلم تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای و تکنولوژی پیچیده (high-technology) به ارزش ریالی بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال شده است.

وی گفت: برای تامین تجهیزات خُرد و باقی‌مانده که امکان تهیه آنها از طریق هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران نبود، پس از ارزیابی بیمارستان قدیم و جدید و تهیه لیست تجهیزات و ارزش‌گذاری لیست مذکور، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار اخذ شد. ۶۱ قلم دستگاه توسط کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه با همکاری پرسنل بیمارستان قدس پاوه به شکل علمی و قانونی و از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت خریداری و در محل نصب و راه‌اندازی شد.  

وی اظهار کرد: برای جلوگیری از هدررفت منابع در بیمارستان قدیم شهرستان پاوه، کارشناسان مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه از تمامی تجهیزات موجود در بیمارستان قدیم و انبارهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه بازدید کردند و پس از شناسایی، بررسی و ارزش‌گذاری تجهیزات پزشکی قدیمی و برآورد میزان کارایی آنها، برای لیست تهیه کردند و تجهیزات قابل استفاده را به بیمارستان جدید منتقل و نصب کردند.

راه‌اندازی این تجهیزات توسط خود پرسنل مدیریت تجهیزات پزشکی انجام شد که از آن جمله می‌توان به انتقال چراغ سیالکتیک‌های اتاق عمل بیمارستان قدیم به بیمارستان جدید، نصب و استقرار ساکشن‌ها و فلومترهای دیواری، تست و نظارت بر تحویل سیستم گازهای طبی بیمارستان و لوله‌کشی گازهای طبی و نشت‌یابی اشاره کرد. شیرزادیان همچنین بیان کرد: قول مساعد تامین یک دستگاه سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان نوبنیاد شهرستان پاوه داده شده و در آینده نزدیک در صورت تامین اعتبار مالی از سوی وزارت متبوع تحویل این مرکز خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید