• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67616
+
-

گندم چهارمحال و بختیاری مرغوب‌تر شد

معاون بهبود امور گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: محصول گندم تولیدی امسال این استان نسبت به پارسال مرغوب‌تر و ۲۰ درصد افزایش تولید دارد.
حمیدرضا دانش در گفت‌وگو با ایرنا از خرید تضمینی بیش از ۳ هزار تن محصول گندم مرغوب مازاد بر مصرف استان از اوایل تیر سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: کیفیت گندم خریداری شده از روستاییان نسبت به سال گذشته افت کمتری دارد.
وی میزان گندم تولیدی استان در سال زراعی جاری را ۱۲۰ هزار تن برآورد و تاکید کرد: امسال تولید محصول گندم از نظر کمیت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد. 
معاون بهبود امورگیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، تعداد مراکز خرید محصول گندم مازاد بر مصرف استان را ۲۲ مرکز عنوان و تصریح کرد: در این استان بهای هر کیلوگرم گندم مرغوب با خرید تضمینی ۱۷۵ هزار ریال قیمت‌گذاری شده است. 
دانش با اشاره به تجهیز مراکز خرید محصول گندم استان به وسایل روز از جمله ترازوی دیجیتال و رطوبت‌‌سنج تصریح کرد: محصولات تضمینی با کمترین خطا خریداری می‌شود. 
وی از واریز وجه گندم خریداری شده توسط اتحادیه‌ها خبر داد و گفت: طلب گندمکاران به صورت آنلاین و بدون وقفه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد. 
در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۴ هزار هکتار آن آبی و ۳۶ هزار هکتار دیم است. همچنین ۶۶ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید