• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67609
+
-

توزیع هزار تن مرغ در بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری از آماده شدن هزار تن گوشت مرغ برای عرضه به بازار مصرف در این استان خبر داد.
به گزارش ایرنا، «الله‌کرم نصیری» در جلسه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری از تولید و توزیع ۵۰۰ هزار قطعه مرغ بالای ۴۰ روز تولیدی در مرغداری‌های استان خبر داد و تصریح کرد: با برنامه‌‌ریزی انجام‌شده این میزان مرغ گرم با قیمت مصوب هر کیلو ۱۲۹هزار ریال به صورت گسترده در سطح بازار توزیع خواهد شد.

به گفته وی، به منظور تامین مواد پروتئینی مورد نیاز استان و تعادل در بازار مصرف، روزانه افزون بر ۶۰ تن مرغ گرم و منجمد در بازار با قیمت مصوب در این استان توزیع خواهد شد. سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از نظارت کامل بر توزیع مایحتاج مردم به‌ویژه ماده پروتئینی خبر داد. 
«محمدکاظم منزوی» به نبود محدودیت در زمینه عرضه گوشت مرغ گرم و سرد در طول سال جاری اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده با سازمان جهاد کشاورزی، نهاده‌ها و خوراک مورد نیاز طیور و دام استان با قیمت مصوب تامین و ذخیره‌سازی شده است.  سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از آغاز گستره توزیع گوشت مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد در استان خبر داد و تاکید کرد: این میزان مواد پروتئینی با نظارت کامل در بازار توزیع می‌شود. 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: تامین کالا در این استان به‌راحتی انجام می‌شود و در شرایط کنونی بازار استان آرام و تمامی اقلام اساسی مردم در انبارها موجود است.  رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه از جوجه‌‌ریزی ۲ میلیون و ۵۰ هزار قطعه‌ای در 2 دوره معین در مرغداری‌های این استان در بهار و تابستان امسال برای تامین گوشت مرغ مصرفی استان خبر داد. «ذبیح‌الله غریب» افزود: از این میزان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت سفید استحصال و وارد چرخه مصرف می‌شود. 
وی با بیان این‌که جوجه‌‌ریزی در ۲۰۴ واحد مرغداری گوشتی این استان انجام شده است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، برای تامین گوشت مرغ تا پایان سال هیچ محدودیتی وجود ندارد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که مصرف روزانه گوشت سفید در این استان ۵۰ تن است، افزود: مازاد تولید به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.  غریب از تامین بخش عمده‌ای از گوشت قرمز استان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تامین گوشت منجمد و گوشت گرم وارداتی مورد نیاز استان، تعادل در قیمت گوشت قرمز برقرار می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید