• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67607
+
-

نقشه راه توسعه شهری اصفهان

در استان اصفهان
نقشه راه توسعه شهری اصفهان

شهردار اصفهان گفت: با تدوین برنامه جامع شهر به دنبال تعیین سیاست‌های کلان توسعه شهر در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، زیست‌محیطی و... بر اساس مشارکت مردم و رسیدن به اجماع همگانی هستیم.
به گزارش ایمنا «قدرت‌الله نوروزی» اظهار کرد: تدوین برنامه جامع شهر اصفهان برای نخستین بار با رویکرد مشارکت مردم و ذی‌نفعان در کشور، در شهر اصفهان آغاز شده و در حال پیشرفت است.

وی با بیان این‌که در هفته گذشته جلسات مردمی برنامه جامع در 4 روز در دبیرستان بهشت‌آیین برگزار شد، افزود: این جلسات با حضور ۴۵۰ نفر از گروه‌های مختلف مردم شامل زنان، جوانان، دانشگاهیان، حوزویان، هنرمندان، معلمان، سالمندان، تجار، کارآفرینان، کارگران، نظامیان، کشاورزان، مهندسان، کارمندان، وکلا، کسبه، اصحاب رسانه و مهاجران برگزار شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ادامه فرایند تدوین برنامه جامع شهر اصفهان به مدت 3 هفته جلسات موضوعی برنامه پیرامون موضوعاتی همچون آب، حمل‌و‌نقل، فضای کسب‌و‌کار، گردشگری و انرژی برگزار می‌شود. 

نوروزی با تاکید بر این‌که اگر برنامه جامع در اصفهان خوب اجرا شود، می‌تواند الگوی خوبی برای همه کشور باشد، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت شهروندان این تجربه خوب که برای نخستین بار آغاز شده، منجر به یک برنامه جامعی شود که اصفهان را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.
وی با اشاره به سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی کشور به اصفهان گفت: هفته گذشته هفته پُرکار در اصفهان رقم خورد و رئیس کل بانک مرکزی کشور همراه با تعدادی از مدیران بانک مرکزی و برخی دیگر از بانک‌ها مهمان اصفهان بودند و خوشبختانه مذاکرات خوبی انجام شد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: در این دیدار از خط 2 مترو اصفهان بازدید و عملیات احداث ایستگاه زینبیه همچنین حفاری تونل‌ها در ایستگاه دارک از نزدیک مشاهده شد و با نحوه فعالیت، روند پیشرفت و مشکلات پیش رو در خط 2 مترو اصفهان آشنا شدند.

وی ادامه داد: این بازدیدها توسط مدیران پایتخت می‌تواند به شهرداری اصفهان کمک کند تا هنگام مراجعه به بانک مرکزی برای دریافت اوراق مشارکت و سایر موارد پیگیری امور روان‌تر انجام شود.
نوروزی تصریح کرد: در جلسه با رئیس کل بانک مرکزی کشور قرار شد در خصوص تامین مالی ۱۱۳ میلیون یورویی برای خرید قطار در خط یک مترو اصفهان به شهرداری اصفهان کمک شود، همچنین برای خرید تجهیزات خط 2 جهت انجام فاینانس ۵۹۰ میلیون یورویی کمک و مشکلات موجود برای صدور اوراق مشارکت رفع شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید