• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67603
+
-

ساخت مرکز معاینه فنی سبک در میدان میوه و تره‌بار


مدیرعامل سازمان حمل ‌و ‌نقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در حوزه حمل بار درصدد احداث مرکز معاینه فنی سبک در میدان میوه و تره‌بار برای خودروهای باری سبک است.
«مجید طهماسبی» در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: با توجه به تردد روزانه بیش از 4 هزار خودرو باری سبک در میدان میوه و تره‌بار، احداث مرکز معاینه فنی سبک در این میدان در دستور کار قرار گرفته تا رانندگان راحت بتوانند معاینه فنی دریافت کنند.

وی ادامه داد: این اقدام کمک بسیاری در حوزه ایمنی حمل ‌و ‌نقل بار و نیز کاهش آلاینده‌ها و کنترل کیفیت هوای اصفهان است.
این مسئول از راه‌اندازی مرکز معاینه فنی برتر خودرو در خیابان جی (همدانیان) در راستای کاهش آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوای اصفهان خبر داد و گفت: به واسطه حکمی که شهردار اصفهان صادر کرده، وظیفه بهره‌برداری و نظارت بر مراکز معاینه فنی به سازمان ما محول شده است.

وی افزود: یکی از اقداماتی که در کلان‌شهرها و شهرهای پرتردد انجام می‌شود، این است که برای بعضی نواحی محدودیت‌های زمانی یا خودرویی در زمینه تردد وضع می‌شود. البته در اصفهان نیز چنین نواحی وجود دارد.
طهماسبی بیان کرد: خودروهایی در نقاط مشمول ترددهای زمانی یا خودرویی می‌توانند تردد داشته باشند که دارای معاینه فنی برتر باشند، یعنی علاوه بر تست‌های معمول معاینه فنی، یک تست با دور موتور بالا نیز انجام داده باشند.
مدیرعامل سازمان حمل ‌و ‌نقل بار و کالای درون‌شهری شهرداری اصفهان گفت: زمانی که خودرو استانداردهای لازم را در تست دور موتور بالا کسب کند و بتواند به معاینه فنی برتر برسد، می‌تواند در نواحی مذکور تردد داشته باشد. در نتیجه خودروهای فرسوده و با عمر زیاد و خودروهای فاقد معاینه فنی برتر امکان حضور در مناطق مشخص شده را ندارند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز معاینه فنی جی (همدانیان) افزود: با هماهنگی اداره کل محیط ‌زیست استان اقداماتی انجام شده است که مرکز معاینه فنی جی به عنوان مرکز معاینه فنی برتر معرفی شود.
این مسئول گفت: با اجرایی شدن طرح محدوده ترافیکی که معاونت حمل ‌و ‌نقل و ترافیک شهرداری عهده‌دار آن است، تنها خودروهایی در مسیرهای در نظر گرفته شده اجازه تردد خواهند داشت که دارای معاینه فنی برتر باشند.
طهماسبی اظهار کرد: اجرای این طرح گامی در جهت کاهش آلاینده‌های هوا و بهبود شرایط زیست‌محیطی در کلان‌شهر اصفهان است که امیدواریم محقق شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید