• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67579
+
-

مهار آتش‌سوزی در منطقه چال‌ زرد

با تلاش گسترده نیروهای سپاه، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای امدادی آتش‌سوزی در منطقه چال زرد روستای گنجوان واقع در بخش چوار ایلام تقریبا مهار شد.به گزارش ایسنا، به دستور استاندار، شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور معاون امور عمرانی استاندار، فرمانده سپاه استان و مجموعه اعضا جلسه تشکیل داد و 3 اکیپ از طرف سپاه، منابع طبیعی و محیط‌ زیست در مناطق مورد هدف برای مدیریت اوضاع حضور پیدا کردند.

بخشدار چوار در این زمینه گفت: آتش‌سوزی در منطقه چال‌ زرد کنترل شده است، اما بیم آن وجود دارد که با سقوط کنده‌ها شاهد آتش‌سوزی‌ها در حد وسیع‌تر باشیم.«ایوب چراغی» افزود: تا زمانی که کنده‌ها خاموش نشوند، نمی‌توان با اطمینان گفت که حریق کاملا مهار شده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه مردم روستاهای مختلف بخش از جمله گنجوان، دارتوت، ریزه‌بند و بان‌خشک در اطفای حریق بسیار فعال بودند که جای تشکر دارد. سرهنگ «قدرت حیدری‌زاد» جانشین انتظامی شهرستان ایلام هم درباره علت این آتش‌سوزی گفت: هنوز علت وقوع این حادثه مشخص نشده است و کارشناسان در حال بررسی آن هستند.

وی از شهروندان خواست که همواره در حفظ مراتع و جنگل‌ها به عنوان یک میراث ملی حساس باشند و در صورت وقوع کوچک‌ترین حادثه آتش‌سوزی، موضوع را خیلی فوری از طریق مرکز فوریت‌های 110 به پلیس اطلاع دهند تا از گسترش آتش و خسارت دیدن مزارع و منابع طبیعی جلوگیری شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید