• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 31 تیر 1398
کد مطلب : 67510
+
-

بلاتکلیفی وضعیت قنات‌های مهرشهر بیرجند

معاون امور عمرانی، حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار بیرجند گفت: با توجه به الحاق منطقه ۳۰۰ هکتاری مهرشهر به شهر بیرجند هنوز وضعیت جمع‌آوری آب‌های سطح شهر و قنات‌های منطقه بلاتکلیف است. لازم است دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به حوزه‌های خدماتی توجه بیشتری داشته باشند. به گزارش ایرنا «علی عدل» در اولین نشست کارگروه استانی پیش‌بینی و پیشگیری از رشد و گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری در سال جاری افزود: با توجه به اهمیت خدمات‌رسانی به مهرشهر و جلوگیری از فرار جمعیتی، شهرداری از سال گذشته ۶۰ درصد اقدامات در این بخش انجام داده است.وی گفت: در این مدت سعی شده با اعتبارات کم، آسفالت مهرشهر به نتیجه برسد. اگر دستگاه‌های مربوطه زمینی برای بازارچه محلی واگذار کنند، امکان انتقال بازارچه محلی ابوذر به این منطقه با توجه به ظرفیت‌های موجود وجود دارد. 

معاون شهردار بیرجند با بیان این‌که در حوزه فضای سبز مهرشهر با توجه به نداشتن زمین با مشکل مواجهیم اظهار کرد: دستگاه‌ها نسبت به واگذاری زمین برای ایجاد فضای سبز همکاری خوبی ندارند و در صورت واگذاری، مواردی درخواست می‌کنند که شهرداری طبق قانون اجازه همکاری ندارد. وی افزود: اجرای طرح پارگ جنگلی و بازارچه صنایع‌دستی با طرح نماد قلعه بیرجند در دست بررسی است. با توجه به این‌که خدمات در مهرشهر حداقلی است، امیدواریم فضایی فراهم شود تا شاهد فرار جمعیتی از این منطقه نباشیم. این مسئول گفت: با توجه به اهمیت بازگشایی معبر فرزان، شهرداری بیرجند ۱۳ میلیارد تومان هزینه کرده، اما هنوز در تامین زیرساخت‌هایی همچون آب، تامین شبکه‌های فاضلاب و تاسیسات با مشکل مواجه است. 

عدل ادامه داد: بلاتکلیفی برخی املاک نقطه‌ای شرکت مادرتخصصی با محوریت راه و شهرسازی یکی از دیگر مشکلات موجود در منطقه است. این املاک تخریبی و نیمه‌تخریبی، خدمات شهری را با مشکل مواجه کرده‌اند. وی گفت: در محدوده موسی بن جعفر(ع) مشکلات ترافیکی حل شده و با اتصال خیابان کارگران به شعبانیه در این منطقه هم با مشکلی مواجه نخواهیم بود. در طرح پیاده‌روسازی خیابان جمهوری یک پارکینگ طبقاتی فعال است که سعی خواهیم کرد به زودی کلنگ‌زنی ۲ پارکینگ دیگر را در منطقه عملیاتی کنیم. معاون شهردار بیرجند با بیان این‌که پیاده‌روسازی به معنای حذف پارکینگ‌ها نخواهد بود، افزود: بیش از ۱۰۰ پارکینگ به صورت مقطعی جاگذاری شده تا بازاریان با مشکلی مواجه نباشند. 

این مسئول در خصوص کمربند سبز بیرجند با توضیح این‌که تاکنون ۱۴ هکتار از آن به بهره‌برداری رسیده است، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته کمربند سبز بیرجند در ۶۰ هکتار اجرا خواهد شد. عدل افزود: فاز اول این پروژه از میدان سفیر امید تا دانشگاه آزاد بیرجند به بهره‌برداری رسیده است. فاز دوم در قسمت شرق همین مسیر اجرا خواهد شد که امیدواریم با جاگذاری امکانات رفاهی و ورزشی رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد. وی درختکاری و تلطیف هوا و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده شهری را از مهم‌ترین مزایای ایجاد کمربند سبز عنوان کرد. 

عدل از ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای آبیاری فضای سبز خبر داد و گفت: تحقق آبیاری فضای سبز با آب غیرشرب نیازمند همکاری بین بخشی ادارات مربوطه از جمله آب منطقه‌ای است. در این نشست در قالب دستورالعمل مقرر شد مکاتبه‌ای با دستگاه‌ها برای ثبت اراضی تحت مالکیت انجام شود. همچنین مقرر شد بازارچه محلی و تکمیل کمربند سبز در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و دستگاه‌ها به‌روزترین اقدامات برای حفاظت از اراضی تحت مالکیت را به کارگروه ارائه دهند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید