• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67359
+
-

همپوشانی‌های بیمه حذف می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: تمام اطلاعات بیمه‌ای درمان مردم در پایگاه بیمه‌شدگان درمانی ثبت می‌شود و در این صورت دیگر هیچ شخصی 2 یا 3 دفترچه بیمه درمانی نخواهد داشت. به‌گزارش مهر، طاهر موهبتی درباره ایجاد پایگاه «برخط بیمه‌شدگان درمانی کشور» گفت: یکی از طرح‌های الکترونیک در سازمان بیمه سلامت، ایجاد پایگاه برخط بیمه‌شدگان درمانی کشور است. در بند چ ماده۷۰ برنامه ششم توسعه مقرر شد که این پایگاه توسط بیمه سلامت ایجاد شود البته هم‌اکنون و تا زمان تشکیل پایگاه برخط بیمه شدگان، همپوشانی‌ها کنترل می‌شود.
قرارداد ایجاد این پایگاه از سال گذشته منعقد شده است. وی ادامه داد: چند دهه قبل از مزیت‌های الکترونیکی شدن خدمات حرف می‌زدیم که منجر به مشتری‌مداری و افزایش سرعت کار می‌شود، اما امروز دیگر انجام این کار ضرورت دارد. در این زمینه احکام قانونی نیز مطرح و در قوانین برنامه توسعه بارها بر الکترونیکی شدن خدمات تأکید شده است. برای اجرای راهنماهای بالینی، رفع همپوشانی و پرونده الکترونیک نیازمند زیرساخت آی‌تی هستیم.
موهبتی درباره طرح نسخه الکترونیکی نیز بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت، طرح نسخه الکترونیکی است که از حدود یک سال و نیم پیش در استان کرمان به‌صورت آزمایشی آغاز شد. برنامه ما در سال۹۸ این است که ۳۰درصد شهرهای کشور تحت پوشش این طرح باشند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: یکی از مشکلات ما برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی، امضای الکترونیک است. البته مهم‌ترین مشکل ما در این زمینه، مقاومت‌های اجتماعی است که برای حل این مشکل نیازمند کمک رسانه‌ها برای فرهنگسازی‌ هستیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید