• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67357
+
-

سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان در حال تکمیل است


معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در حال طراحی و تکمیل سامانه ثبت احوال و دارایی‌های مسئولان است. به‌گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری افزود: امنیت بانک اطلاعات سامانه اموال مسئولان با کمک شرکت‌های دانشگاهی بررسی و ابتدا به‌صورت پایلوت در شبکه ملی عدالت راه‌اندازی می‌شود. وی گفت: بعد از آزمایش سامانه ثبت اموال و دارایی‌های مسئولان در شبکه ملی عدالت، پروژه دیگری هم تعریف کرده‌ایم که براساس آن شهروندانی که نمی‌توانند در دادگستری حضور پیدا کنند، از طریق شبکه اینترنت به مسائل آنها رسیدگی شود.
شهریاری از انجام طرح پایلوت سامانه تا یک‌ ماه دیگر خبر داد و افزود: تا دستیابی به سامانه‌ای که امنیت آن تضمین شده باشد، این طرح به‌صورت پایلوت در شبکه ملی عدالت اجرا و فقط قضات و همکاران ما در دادگستری‌ها به آن دسترسی خواهند داشت. وی با اشاره به استفاده ۴۷۵زندانی از پابند الکترونیک افزود: خط تولید سخت‌افزار پابند الکترونیک را برای بازدید عموم در نمایشگاه الکامپ امسال به نمایش گذاشتیم.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه افزود: طرح پابند الکترونیک از سال۹۴ آغاز شده است و تا پایان خرداد امسال ۴۷۵پابند استفاده شد که ۳۴۴مورد حکم‌های اجراشده پایان یافته است و ۱۳۱مورد تحت نظارت هستند. وی ادامه داد: این پابندها با تلاش متخصصان داخلی طراحی و تولید می‌شود و قانونگذار اجازه داده است تا مجازات‌های درجه 8 تا 5 مشمول پابند شود و ما پیشنهاداتی برای افزایش مجازات‌های درجه4 به استثنای برخی مجازات‌ها داریم که می‌تواند استفاده از پابندها را گسترش دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید