• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66897
+
-

تامین زمین برای روستای قلعه‌قافه مینودشت

۳۵ هزار متر‌مربع زمین برای ساخت ۸۰ واحد مسکونی تخریب شده روستایی به علت رانش در نظر گرفته شد

اخبار شمال
تامین زمین برای روستای قلعه‌قافه مینودشت

همزمان با سیل و بارش‌های آخر سال 97 و اوایل امسال، بیشتر واحدهای مسکونی در روستای قلعه‌قافه مینودشت تخریب شده بودند که مکان‌یابی برای نوسازی این واحدها همزمان با بازسازی مناطق سیل‌زده استان در دستور کار قرار گرفت.به گزارش ایرنا، رئیس بنیاد مسکن مینودشت از در نظر گرفتن ۳۵ هزار متر‌مربع زمین برای ساخت ۸۰ واحد مسکونی تخریب شده به علت رانش در روستای قلعه قافه خبر می‌دهد.

«ابوالفضل رشیدیان» می‌گوید: با توجه به این‌که روستای قلعه‌قافه متحمل بیشترین خرابی‌ به علت رانش شده بود، برای ساخت واحدهای مسکونی مستحکم با مشکل تامین زمین روبه‌رو شدیم که با تلاش مدیران مربوطه، ۳۵ هزار متر‌مربع زمین تامین و این مشکل برطرف شد.

وی با بیان این‌که عملیات اجرایی ساخت ۸۰ واحد مسکونی تخریب شده به سرعت در حال انجام است، بیان می‌کند: ساخت و سازها از چند روز اخیر آغاز شده است و تلاش می‌کنیم با فعالیت شبانه‌روزی تا پایان سال جاری خسارت‌دیدگان در منازل خود اسکان یابند.

رئیس بنیاد مسکن مینودشت یادآور می‌شود: از ابتدای امسال با وقوع سیل و رانش زمین در مناطق کوهستانی شهرستان مینودشت، ۲۰۰ پرونده خسارت جزئی در راستای تامین هزینه‌های تعمیرات به بانک معرفی شد و حدود ۶ میلیارد ریال به صورت بلاعوض به افراد پرداخت شده است.

وی می‌افزاید: ۱۴۰ پرونده مربوط به واحدهای مسکونی که با تخریب کامل روبه‌رو شده بودند هم برای احداث به بانک معرفی شدند. ۱۰ میلیارد ریال نیز در قالب وام‌ بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریالی در کنار ارائه تسهیلات کم‌بهره به منظور ساخت واحدهای مسکونی اهدا و حدود ۲۰۰ تن سیمان مورد نیاز نیز در اختیار افراد قرار داده شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید