• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66874
+
-

طرح بازآفرینی برای 12 محله شهر

اخترآباد، خط ۴ حصار، مصباح، اوقافی‌ها، حصارک بالا و پایین جزو محلات هدف بازآفرینی هستند که دفاتر تسهیلگری نیز در این محلات راه‌اندازی شده است

خبر
طرح بازآفرینی برای 12 محله شهر

معاون شهرسازی و معماری شهردار کرج گفت: محله‌های هدف بازآفرینی از نظر سرانه خدماتی و کیفیت ساخت‌وسازها در وضعیت خوبی قرار ندارند.
به گزارش فارس «احدالله احمدی پرگو» با بیان این‌که دولت و شهرداری بازآفرینی فضاهای شهری و توانمند کردن محلات کم‌برخوردار را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند، افزود: شهرداری باید در طرح بازآفرینی فضاهای شهری، محلات هدف بازآفرینی را مشخص و مشکلات محلات را با همکاری ادارات استان رفع
 کند.

وی با بیان این‌که پس از شناسایی محلات هدف، باید طرحی تهیه و برای تایید و تخصیص اعتبار به شورای شهر ارسال شود، اظهار کرد: در‌صورتی که شهرداری ۳۰ درصد از هزینه‌های طرح بازآفرینی فضاهای شهری را بپردازد، دولت مکلف است ۷۰ درصد دیگر را تقبل کند. وی مطرح کرد: در طرح بازآفرینی فضاهای شهری موضوعاتی مانند افزایش سرانه فضای سبز، اصلاح شبکه معابر و جدول‌گذاری مربوط به شهرداری است و آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و فرهنگ و هنر جزو ۷۰ درصدی هستند که دولت باید هزینه‌ آن را پرداخت کند. احمدی پرگو با اشاره به این‌که محلات هدف بازآفرینی مشخص شده‌اند، افزود: در بودجه سال ۹۸ در این خصوص برنامه‌ریزی شده و به تصویب شورای شهر نیز رسیده است. طرح بازآفرینی بیش از ۶‌محله کرج تهیه شده و تا پایان سال جاری طرح ۶ محله دیگر نیز آماده  می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهردار کرج اذعان کرد: محلات هدف بازآفرینی از نظر سرانه خدماتی و کیفیت ساخت‌وسازها در وضعیت خوبی قرار ندارند؛ اخترآباد، خط ۴ حصار، مصباح، اوقافی‌ها، حصارک بالا و پایین جزو محلات هدف بازآفرینی هستند که دفاتر تسهیلگری نیز در این محلات راه‌اندازی شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید