• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 29 تیر 1398
کد مطلب : 66866
+
-

اولتیماتوم استاندار به پیمانکار پروژه همت

شهبازی: مردم استان به دلیل گره‌های ترافیکی حاصل از پروژه همت دچار زحمت هستند، از این رو باید در اسرع وقت به تکمیل آن اقدام شود

خبر
اولتیماتوم استاندار به پیمانکار پروژه همت

استاندار البرز گفت: تاکنون هر اقدامی که نیاز بود برای پیشبرد پروژه همت انجام داده‌ام و هیچ‌کدام از مطالباتم نیز از مسئولان ملی در این راستا بی‌پاسخ نمانده، پس باید پیمانکار طی تعامل با مدیران مربوطه موانع کار را برطرف و به وعده خود عمل کند.
به گزارش ایسنا «عزیزالله شهبازی» در محل پروژه ادامه آزادراه همت در البرز، روند پیشرفت این مسیر مهم و حیاتی برای کاهش ترافیک ورودی البرز را مورد بررسی قرار داد. وی از مسئولان مربوطه و پیمانکار پروژه خواست که گزارش دقیقی از روند امور ارائه دهند.
شهبازی پیگیری برای تحقق وعده‌های دولت به مردم را از اهم امور دانسته و از کندی روند پیشرفت این پروژه گلایه کرد.

وی که چندی پیش با پیگیری‌های مجدانه توانست با جلب توجه دولت به این پروژه در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان تخصیص اعتبار 100‌میلیارد تومانی را دریافت کند، از مسئولان مربوطه پیگیری ادامه امور را خواستار شد.
استاندار البرز به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت‌های اعتباری اشاره و اضافه کرد: باید از اعتبارات موجود بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم و اجازه ندهیم منابع ملی به هدر برود.

شهبازی همچنین بر ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای تردد مردم تاکید کرد و افزود: البرز بار ترافیک ملی را به دوش می‌کشد و مردم استان به دلیل گره‌های ترافیکی حاصل از این امر دچار زحمت هستند، از این رو باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل این پروژه اقدام شود.
وی افزود: این پروژه نباید تا این اندازه معطل بماند، چراکه مردم مدت‌ها منتظر تکمیل این امکان مهم برای تسهیل در ترددها هستند، بنابراین مسئولان مربوطه در استان باید به‌جد درصدد تسریع در تکمیل آن باشند.

محرومیت‌زدایی از طالقان و اشتهارد 

استاندارالبرز همچنین گفت: برای رشد متوازن و همه‌جانبه استان، توجه به مناطق کمتربرخوردار در توزیع بودجه معطوف شده و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره با پیشرفت بیش از 90 درصد در دستور کار قرار گرفت.
شهبازی با بیان این‌که باید ظرفیت‌های مغفول‌مانده البرز شناسایی و از آنها بهره‌برداری شوند، افزود: بر این اساس توجه به مناطق مستعد ولی محروم شهرستان‌های طالقان و اشتهارد، در دستور کار برنامه‌های استان است.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های لازم در این 2 شهرستان ایجاد شود تا بتوان به‌ویژه در حوزه صنعت گردشگری طالقان با ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، مسیر رشد و توسعه استان را تسریع کنیم.
شهبازی گفت: مدل توزیع اعتبارات نیز در استان با استفاده از ظرفیت‌های مغفول‌مانده قانونی با محوریت محرومیت‌زدایی از مناطق کمتربرخوردار البرز صورت گرفته است.
استاندار البرز عنوان کرد: امسال شهرستان‌ طالقان، 60 درصد و اشتهارد، 47‌درصد افزایش اعتبار نسبت به سال گذشته داشتند.

وی گفت: این 2 شهرستان البرز به صورت پایلوت در محرومیت‌زدایی مورد توجه ویژه‌ای در توزیع اعتبارات قرار گرفتند.
وی اضافه کرد: این روزها پیگیری برای تسریع در تکمیل پروژه‌های مهم استان که مردم سال‌ها در انتظار تحققشان بودند، با موج جدیدی از پیگیری و جلب توجه ملی همراه بوده که تخصیص حدود 800 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آزادراه‌های تهران- شمال و همت در محدوده البرز از جمله این امور است.
استاندار البرز جذب 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل راه هشتگرد- طالقان را برای تحقق آرزوی 20 ساله مردم این منطقه اقدامی گره‌گشا دانست و گفت: این امر با جلب توجه مسئولان ملی به این راه مهم محقق شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید