• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66763
+
-

پایگاه‌های میراث‌فرهنگی همچنان در انتظار دریافت بودجه هستند

سازمان برنامه و بودجه کشور با پرداخت بودجه مورد نیاز پایگاه‌های میراث‌جهانی موافقت کرده است اما این بودجه هنوز تخصیص نیافته است.
فرهاد عزیزی، مدیر دفتر امور پایگاه‌های جهانی سازمان میراث‌فرهنگی با اعلام این خبر به ایسنا گفته است که باید برای گرفتن پول بجنگیم.
به گفته او، استادکاران و کارگران پایگاه‌های جهانی مهم‌ترین افرادی هستند که در محوطه‌های جهانی کار می‌کنند و پرداخت دستمزد آنها بسیار اهمیت دارد اما در زمان محدودیت اعتبار، بیشترین فشار به کارگران وارد می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه هزینه پروژه‌های میراث جهانی بیشتر از محل اعتبارات عمرانی است، گفت: در شرایط عادی، آخرین مرحله تخصیص بودجه معمولا تا ۳۱‌تیرماه و پایان سال مالی است که پول را نگه می‌داریم و کار را پیش می‌بریم، اما امسال به‌دلیل وقوع سیل، آخرین مرحله پرداخت بودجه به پایگاه‌های جهانی باطل شد و به همین دلیل اکنون با مشکل مواجه شده‌ایم.
عزیزی با تأکید بر انجام مکاتبات لازم با اداره دارایی گفت: حدود 5/8 میلیارد تومان به پایگاه‌های میراث جهانی و حدود 5 میلیارد تومان به میراث ملی اختصاص داده‌ شده که هر چند همه‌ آنچه می‌خواهیم نیست، اما آن هم همچنان در خزانه است و هنوز نتوانسته‌ایم آنچه را تخصیص یافته دریافت کنیم.
او با بیان اینکه اداره دارایی هر روز قول پرداخت پول را می‌دهد، گفت: هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم و این شرایط شایسته‌ کارگران و استادکاران پایگاه‌های جهانی نیست.
محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی نیز در همین رابطه گفت: مدیر پایگاه‌های جهانی هر روز برای گرفتن اعتبار مورد نیاز به اداره دارایی می‌رود. اما مشکلی که وجود دارد، اوراق میراث فرهنگی در خزانه‌داری است که باید نقد شود که متأسفانه با وقوع سیل، این اوراق برای همه دستگاه‌ها لغو شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید