• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66664
+
-

سرانه فرهنگی کرمان افزایش می‌یابد

با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرای حوزه فرهنگی استان کرمان از جمله تالار مرکزی شهر کرمان به مساحت ۱۴هزار متر‌ مربع که برای تکمیل آن امسال از محل اعتبارات ملی ۲۶ میلیارد تومان اختصاص یافته سرانه فرهنگی این استان بهبود خواهد یافت. 

به گزارش ایرنا، استاندار کرمان در بازدید از طرح در دست اجرای تالار مرکزی شهر کرمان گفت: در حال حاضر پروژه‌های متعدد فرهنگی در شهرستان‌های مختلف استان در حال اجراست که با بهره‌برداری از آن‌ها سرانه فرهنگی استان بهبود پیدا می‌کند. 

 «محمدجواد فدایی» افزود: باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دست اندرکاران طرح تالار مرکزی شهر کرمان برای کمک به پیشرفت سریع‌تر آن تشکر کنیم و امیدواریم طبق برنامه به بهره‌برداری برسد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان این‌که طرح تالار مرکزی کرمان یک پروژه ملی است گفت: عملیات اجرایی این تالار به مساحت حدود ۱۴ هزار متر‌ مربع از سال ۸۸ آغاز شده است که پیش‌بینی می‌کنیم طبق موعد مقرر به بهره‌برداری برسد. 

 «محمدرضا علیزاده» افزود: تاکنون ۳۷ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است و ۴۵ میلیارد تومان نیز برای اتمام پروژه اعتبار نیاز است. 

وی با اشاره به این‌که طرح حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد، گفت: تالار مرکزی شهر کرمان یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های فرهنگی کشور است که در 3 طبقه احداث می‌شود و دارای 3 سالن همایش و نمایش است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار کرد: گالری‌های مختلف، کتابخانه، رستوران و کافی‌شاپ از دیگر قسمت‌های این طرح بزرگ فرهنگی محسوب می‌شوند. 

وی با اشاره به تاخیر در اجرای طرح تالار مرکزی کرمان تصریح کرد: تغییر پیمانکار طرح و برخی مشکلات مالی از دلایل طولانی شدن زمان اجرای طرح است.

این خبر را به اشتراک بگذارید