• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66658
+
-

معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان گفت: تمام واحدهای تولیدی که در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری کنند از معافیت مالیات بر درآمد برخوردار خواهند شد. 

به گزارش ایسنا «محمدسلیم امرا» به حوزه رونق تولید و برنامه‌های این سازمان در روند تولید اشاره کرد و افزود: برنامه‌هایی در سازمان مالیاتی برای واحدهای تولیدی که دچار مشکل شده‌اند از جمله تسهیل و تقسیط مالیات هر واحد تولیدی به مدت 5 سال وجود دارد. 

امرا میزان سهم درآمدهای مالیاتی استان به نسبت کشور را 04/0 درصد عنوان کرد که رقم بسیار اندکی است. 

وی اظهار کرد: پارسال 4هزار اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل بیشتر از مشابه سال قبل در این استان تسلیم شده که از این نظر رتبه نخست مشارکت و تسلیم اظهارنامه مالیاتی کشور را داریم. 

امرا بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور دستورالعملی صادر کرد که میزان اظهارنامه مؤدیانی که تا ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان میزان اظهارنامه مالیاتی آن‌ها در سال گذشته بوده سال جاری نیز به همان میزان اظهارنامه مالیاتی آن‌ها در نظر گرفته شود که ۹۰ درصد افراد استان در این گروه قرار دارند. 

وی بیان کرد: افرادی که تا پایان تیر سال جاری مالیات خود را واریز کنند ۱۰۰ درصد جرائم قابل بخشش آن‌ها بخشوده خواهد شد. 

مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان از وصول مالیات به حوزه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شده است. 

وی میزان رشد وصول مالیات نسبت به سال گذشته را کمتر از ۸ درصد دانست و عنوان کرد رشد چندانی نبوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید