• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66655
+
-

تولید 20 درصد نخ بخیه کشور در بندرعباس

مدیرعامل واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس از تولید 20 درصد از نخ بخیه مورد نیاز کشور در بندرعباس خبر داد.

 به گزارش ایسنا «عبدالله عامری» با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: این واحد تولیدی سالانه یک میلیون و 500 هزار نخ بخیه، 720 هزار لباس غیراستریل بیمارستانی و 120 تن انواع باند و گاز طبی تولید می‌کند. 

وی تصریح کرد: سالانه بیش از ۱۵ درصد از محصولات این واحد تولیدی به کشور‌های عراق، افغانستان و آذربایجان به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صادر می‌شود. 

مدیرعامل واحد تولیدی تجهیزات پزشکی بندرعباس اضافه کرد: این واحد تولیدی برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم و برای حدود ۳۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی کرده است. 

وی با بیان این‌که این واحد تولیدی یکی از ۳ واحد تولید نخ بخیه در کشور است، بیان کرد: نخ بخیه‌های این واحد از روده گوسفند تولید می‌شود. 


شناسایی 12هزار و 248 نفر مبتلا به فشار خون در هرمزگان

دکتر «حسین فرشیدی» تصریح کرد: تعداد بیماران مبتلا به فشار خون با کنترل نامطلوب نیز در استان هرمزگان ۱۲ هزار و ۲۴۸ نفر است. 

وی اظهار کرد: در مجموع فشار خون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال استان با جمعیتی افزون بر ۶۰۶ هزار و ۳۹۳ نفر در بسیج ملی کنترل فشار خون سنجش و ‌اندازه‌گیری شد. 

فرشیدی بیشترین و کمترین میزان مشارکت در طرح ملی بسیج کنترل فشار خون در هرمزگان را به ترتیب ابوموسی (۱۰۰ درصد) و کیش (۵۶ درصد) اعلام کرد. 

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت بماند، بدن با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. 

به گفته پزشکان فشار خون در یک شخص بالغ و سالم باید ۱۲۰ روی ۸۰ باشد؛ عدد بالایی در واقع بیشترین مقدار فشار خون و عدد پایین کمترین فشار خون در طول این جریان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید