• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66525
+
-

۲۲ مخاطره طبیعی همدان را تهدید می‌کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به تجربه ۲۲ مخاطره طبیعی در استان همدان گفت: مهم‌ترین این مخاطرات زلزله، سیل و خشکسالی است. اگر درک کنیم که امکان اتفاقات طبیعی وجود دارد، پاسخ مناسبی برای آن خواهیم داشت.  محمودرضا عراقی در کارگاه آموزشی مدیریت جامع سوانح و بلایا با بیان این‌که تاکنون ۴۳ مخاطره طبیعی در جهان شناسایی شده است، افزود: از این تعداد، ۲۲ مخاطره در استان همدان تجربه شده است. 

وی بیان کرد: ایران در حوزه مخاطرات در آسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه ششم را دارد و بر همین اساس می‌توان گفت ایران یک کشور حادثه‌خیز است و باید آمادگی بیشتری نسبت به سایر کشورها داشته باشیم و در جامعه نیز حساسیت لازم وجود داشته باشد.

به گزارش مهر،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان همچنین با بیان این‌که مطالبه‌گری‌های فوری در بحران اشتباه است به سیل اخیر در کشور اشاره کرد و توضیح داد: استان همدان در سیلاب اخیر ظرفیت کمک‌رسانی به لرستان، گلستان و خوزستان را داشت. 

عراقی با اشاره به شکل‌گیری قرارگاه بازسازی و نوسازی در کشور و بیان این‌که برآورد خسارت‌های استان همدان در 2 بخش کشاورزی و مسکن انجام شده و تاکنون ۵۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته است، گفت: ۵۴۲ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش مسکن و کشاورزی در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیر کل مدیریت بحران استان همدان نیز با بیان این‌که بیشترین آسیب را از رودخانه‌هایی که فکر می‌کنیم خشک است و آب ندارد می‌بینیم، افزود: در سیل ابتدای سال ۹۸ توانستیم اقدامات مناسب قبل، حین و بعد از بحران را در استان همدان انجام دهیم و آسیب‌ها را به حداقل برسانیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید