• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66516
+
-

همنشینی دانش‌آموزان با عقرب‌ها

روستای بنه‌اران و روستاهای همجوار آن در فقر مطلق به سر می‌برند بدون برق‌، آب لوله‌کشی و جاده

زیر ذره‌بین
همنشینی دانش‌آموزان با عقرب‌ها

انتشار یک عکس از وضعیت مدرسه روستایی «بُنه‌اَران» دهدز از توابع شهرستان ایذه در فضای مجازی که وجود عقرب‌هایی را در این کلاس را نشان می‌دهد و جان دانش‌آموزان و معلمان را به خطر انداخته، توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به این روستا جلب کرده است‌. به گزارش ایرنا، این عکس که چندین عقرب را روی تخته سیاه مدرسه روستای بُنِه‌اَران دهدز نشان می‌دهد، حواشی فراوانی را به وجود آورده و موجب جلب توجه همگانی به روستاهای محروم دهدز شده است.


خواستم محرومیت اهالی روستا را بازگو کنم

مدیر و معلم مدرسه روستای بنه‌اران با اشاره به این‌که هنگام انتشار عکس در صفحه شخصی خود انتظار چنین واکنش‌هایی را نداشت، می‌گوید: 5 سال است که در مدرسه این روستای محروم کار می‌کنم و تا امروز هرچه برای بهبود اوضاع درخواست کرده‌ایم، به جایی نرسیده است.

«خدایار زمزم» بیان می‌کند: با انتشار این عکس قصد داشتم گوشه‌ای از مشکلات این روستا و سایر روستاهای همجوار را نشان بدهم. مردم این مناطق از امکانات اولیه زندگی هم محرومند و من خواستم این را بازگو کنم. وی با بیان این‌که عکس منتشرشده از عقرب‌ها مربوط به اردیبهشت امسال است، ادامه می‌دهد: مدرسه چوبی و سنگی ما 3 اتاق دارد که سقف ۲ اتاق آن ایرانیت است و سومین اتاق سقف قدیمی چوبی دارد که عقرب و مار در آن لانه کرده‌اند.

معلم روستای بنه‌اران می‌گوید: یکی از این اتاق‌ها خوابگاه معلم است و دیگری به عنوان کلاس درس استفاده می‌شود و اتاق سوم انباری است. وی با اشاره به این‌که در این مدرسه ۳۰ دانش‌آموز مقاطع ابتدایی و راهنمایی درس می‌خوانند، می‌افزاید: چند سال است که درخواست‌های ما برای بهبود وضعیت این مدرسه بدون جواب می‌ماند. چندین بار درخواست احداث یک دیوار برای مدرسه داده‌ایم که تا حالا نتیجه‌ای نگرفته‌ایم‌.


روستاهای منطقه در فقر مطلق

معلم روستای بنه‌اران به مشکلات این روستا اشاره و اظهار می‌کند: مشکل اصلی این روستا و روستاهای همجوار نبود یک جاده مناسب است؛ چیزی که به عنوان نخستین معیار توسعه شناخته می‌شود. زمزم می‌گوید: چند وقت پیش ماموران اداره امور عشایری برای احداث جاده به این منطقه آمدند که پس از چند هفته بدون نتیجه مناسب منطقه را ترک کردند. این جاده در وضعیت بسیار نابسامانی قرار دارد و کسی تاکنون کاری برای آن نکرده است.

وی ادامه می‌دهد: روستاهای این منطقه شامل بنه‌اران، پل آبدوغ، سید خدر و سبزی با حدود هزار نفر جمعیت برق و آب لوله‌کشی ندارند و فقر مطلق امکانات در این روستاها بیداد می‌کند. این معلم می‌گوید: پارسال یک زن روستایی در این منطقه آب داغ روی دستش ریخت و دچار سوختگی شد اما به دلیل نبود جاده مناسب نتوانست خود را به درمانگاهی در شهر برساند. بعد از یک هفته، اورژانس هوایی او را به یک مرکز درمانی منتقل کرد، اما زن به دلیل دیر رسیدن به بیمارستان، تنها به خاطر یک سوختگی ساده، جان خود را از دست داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید