• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66498
+
-

۱۷ درصد مردم در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت نکرده‌اند

۱۷ درصد مردم در طرح ملی کنترل فشار خون شرکت نکرده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۱۷ درصد مردم استان در طرح کنترل فشار خون شرکت نکرده‌اند و مراکز سلامت آماده پذیرش بازماندگان از طرح برای شناسایی این بیماری هستند. 

به گزارش مهر، حمیدرضا نجاری در نشست خبری که به مناسبت ارائه گزارشی از وضعیت اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در استان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد بیان کرد: اجرای طرح ملی بسیج کنترل فشار خون از کارهای ارزشمندی بود که با تلاش گروهی محقق شد و نقش رسانه‌ها در آن تعیین‌کننده بود. 

وی ادامه داد: در حفظ سلامت مردم به حمایت و همراهی همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها نیاز داریم تا بتوانیم اهداف تعیین‌شده را اجرایی کنیم. طرح ملی کنترل فشار خون از کارهای خوبی است که می‌تواند هزینه درمان را در این عرصه کاهش دهد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: ۱۸۰ ایستگاه برای اجرای این طرح برپا شد و ۸۸۲ نفر از همکاران دانشگاه در این طرح ملی مشارکت کردند. نجاری تصریح کرد: در استان قزوین ۳۵۳ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام و ۱۴۲ هزار نفر به ایستگاه‌ها مراجعه کردند و در کشور 2 میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مبتلا به فشار خون شناسایی شدند. 

وی یادآور شد: در طرح غربالگری بیماری فشار خون پس از شناسایی افراد بالای ۳۰ سال که دارای فشار خون بودند آنها را به مراکز درمانی معرفی کردیم تا برای درمان تحت نظر قرار گیرند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: خوشبختانه بیش از ۷۲ درصد از افراد بالای ۳۰ سال در استان در طرح ملی فشار خون شرکت کردند. حدود ۱۷ درصد در این طرح شرکت نکرده‌اند که نگران آنها هستیم و باید با اطلاع‌رسانی مناسب شرایط مراجعه این گروه را نیز مهیا کنیم تا اگر در این میان افرادی دچار بیماری فشار خون هستند از طرح بازنمانند و شناسایی شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید