• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66477
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Zjr2
+
-

شهرک انرژی در بویین زهرا ساخته می‌شود

شهرک انرژی در قالب نیروگاه‌های خورشیدی با هزار هکتار مساحت در بویین‌زهرا ساخته می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای اجرای این طرح سال گذشته زمینی به مساحت هزار هکتار در حوالی شهرستان بویین‌زهرا از سوی مدیریت امور اراضی و منابع طبیعی استان تخصیص یافت و قرار شد با واگذاری آن به شرکت شهرک‌های صنعتی استان، تمامی زیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی توسط این شرکت فراهم شود. 

محسن اسماعیلی ادامه داد: تا پیش از این مجوز تمامی موافقت‌نامه‌های مربوط به انرژی‌های نو در کشور از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) در استان‌ها صادر می‌شد و متقاضیان با مراجعه به دستگاه‌های متولی برای اجرای طرح اقدام می‌کردند. 

وی افزود: به دنبال تغییر آیین‌نامه‌های مربوط به این بخش مقرر شد برای ساماندهی و بهره‌مندی هرچه بهتر از منابع انرژی خورشیدی در استان، کارگروه‌ها و کمیته‌های راهبری با حضور معاون اقتصادی استاندار، سازمان برنامه و بودجه، منابع طبیعی، امور اراضی، شرکت شهرک‌های صنعتی، راه و شهرسازی و آبخیزداری تشکیل شوند و برای تعیین سایت‌های مناسب تصمیم‌گیری کنند. 

به گفته معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی، بررسی درخواست‌های ساخت واحدهای تولیدی انرژی‌های خورشیدی به منظور تحقق بندهای ۳۲ و ۱۷ کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ و همچنین مصوبات ستاد سرمایه‌گذاری استان مبنی بر شناسایی پهنه‌ای و هدایت تمامی درخواست‌های نیروگاه‌های خورشیدی انجام شده است. 

اسماعیلی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده تاکنون ۳۳ درخواست احداث نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۳۰ مگاوات در استان ثبت شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید