• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 26 تیر 1398
کد مطلب : 66474
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W4o4
+
-

شمارش معکوس برای جهانی شدن ملیله زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی: زنجان تا پایان شهریور به‌عنوان شهر جهانی ملیله در شورای بین‌المللی صنایع‌دستی ثبت می‌شود

صنایع دستی
شمارش معکوس برای جهانی شدن ملیله زنجان

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان زنجان گفت: شهر زنجان تا پایان شهریور سال جاری به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می‌شود. 

به گزارش مهر، یحیی رحمتی در دومین کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و ستاد خدمات سفر استان زنجان بیان کرد: پرونده و اسناد ثبت زنجان به‌عنوان شهر جهانی ملیله به شورای جهانی صنایع ‌دستی ارسال شده و اسناد مورد تأیید این شورا قرار گرفته است. 

وی با بیان این‌که ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله در مرحله نهایی است، افزود: این موضوع روند اداری خود را طی می‌کند و در تلاش هستیم تا ۲ ماه آینده خانه حکیمیان شهر زنجان به عنوان خانه ملیله به بهره‌برداری برسد. 

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان با بیان این‌که امسال طرح توسعه گردشگری در منطقه غرب کشور اجرا می‌شود، توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری با هدف توزیع جغرافیای سفر و تمرکززدایی سفر از یک نقطه، امسال طرح ویژه‌ای با عنوان بحث توسعه گردشگری در منطقه غرب کشور اجرا می‌کند. 

رحمتی گفت: استان‌های زنجان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، مرکزی، ایلام، کرمانشاه، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان نمونه غرب کشور برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: مطالعات طرح جامع گردشگری این منطقه با مشارکت یک شرکت ژاپنی صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که از این مهم برای توسعه گردشگری استفاده کنیم. 

این مقام مسئول از وجود 1800 اثر تاریخی در استان زنجان خبر داد و افزود: آثار ارزشمند و بزرگ تاریخی در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد ۷۵۱ مورد از آنها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است. رحمتی با بیان این‌که استان زنجان روند رو به رشدی را در ورود گردشگران داشته است، گفت: طی 3 ماه نخست امسال ۱۰۰ هزار و ۸۹۸ مورد بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان به ثبت رسیده است. 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از ۱۰۰ خانه بوم‌گردی در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: ۹۸ هزار و ۹۸۳ نفر طی 3 ماه سال جاری در مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمانسراها، زائرسراها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کردند. مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان با بیان این‌که میزان بازدید از اماکن تاریخی ما تابعی از میزان ورود گردشگرهاست، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 2848 گردشگر خارجی از جاذبه‌های گردشگری زنجان بازدید کردند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :