• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66449
+
-

« آوالان» در ‌انتظار تحقق وعده‌ها

ورزش
« آوالان» در ‌انتظار تحقق وعده‌ها

استان کردستان نماینده‌ای در لیگ برتر یا دسته یک فوتبال مردان کشور ندارد و تنها یک نماینده‌ در رقابت‌های لیگ دسته دوم دارد که این تیم (آوالان) هم بدون حمایت‌ نمی‌تواند در این پیکارها دوام بیاورد.

به گزارش ایرنا، تیم آوالان همان نماینده کردستان در لیگ دسته دو فوتبال کشور است که اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است. حامی خصوصی تیم اما می‌گوید تنها نیمی از هزینه‌های تیم را تقبل می‌کند و به حمایت مسئولان برای بقای این تیم نیاز دارد. امتیاز و مالکیت این باشگاه که در ابتدا در اختیار هیات فوتبال و اداره ورزش و جوانان کامیاران بود سال گذشته به ۵ سهامدار بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز امتیاز و مالکیت این باشگاه به مختار (اخلاق) فروردینی واگذار شد. 


مالک تیم: به وعده‌های خود عمل کردم 

مالک باشگاه آوالان گفت: من به وعده‌های خود در ارتباط با این تیم تاکنون عمل کرده‌ام و اکنون منتظر عملی شدن وعده‌های مسئولان هستم.  «مختار فروردینی» با اشاره به این‌که اکنون تست‌گیری از بازیکنان بااستعداد آغاز شده است، اظهار کرد: بازیکنان مستعدی که سابقه بازی در رقابت‌های لیگ دسته سوم، لیگ استان و مسابقات کشوری را در کارنامه دارند می‌توانند در این تست‌گیری شرکت کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس قول‌هایی که به کادر فنی، بازیکنان و راننده تیم چک داده شده، منتظر دریافت پولی هستیم که مسئولان در زمان واگذاری این تیم به من داده‌اند.  فروردینی با بیان این‌که قول 5 میلیارد ریال کمک به تیم داده شده بود که به 3 میلیارد ریال کاهش پیدا کرد، افزود: اعتبار لازم به حساب شهرداری ریخته شده تا به تیم پرداخت شود، اما تاکنون تنها ۴۵۰ میلیون ریال به ما پرداخت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که با بازیکنان اصلی همچون کیوان مارابی و بلال وکیلی و سرمربی تیم حمیدرضا امامی قرارداد بسته‌ا‌ند، گفت: از ۱۵ فروردین یعنی نزدیک به 4 ماه است که کمک به تیم مصوب شده اما ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از وعده داده شده مانده است. 


به مرور به تیم کمک می‌شود 

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این زمینه گفت: 3 میلیارد ریال کمک وعده داده شده استانداری کردستان به حساب شهرداری کامیاران واریز شده است. قرار بر این است که به‌مرور و بر اساس نیازهای تیم به آنها کمک‌ها پرداخت شود.  «حامد جولایی» افزود: اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم پیش‌تر و جدا از کمکی که استانداری کردستان قول آن را داده بود ۸۰۰ میلیون ریال به تیم کمک کرده است. 

البته غیر از این کمک‌ها ۵۰۰ میلیون ریالی هم که قول آن داده شده بود به تیم پرداخت شده است. رئیس هیات فوتبال کردستان هم ضمن تایید واریز پول وعده داده شده به حساب شهرداری اظهار کرد: گفته‌اند که کمک 3 میلیارد ریالی را به‌مرور به تیم پرداخت می‌کنند. در صورت نرسیدن کمک‌ها بخش خصوصی از حمایت از تیم ناامید می‌شود. 

وی اضافه کرد: تیم در حال جذب بازیکن است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا وعده‌های داده شده به صورت کامل عملی شود.  تمرینات تیم آوالان برای شرکت در فصل جدید مسابقات لیگ دسته دوم از ۱۶ تیر آغاز شده است. این تیم سال گذشته در لیگ دسته دو فوتبال کشور ۲۴ بازی انجام داد که حاصل آن ۱۰ برد، ۱۰ باخت و ۴ مساوی و کسب ۳۴ امتیاز بود.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید