• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66443
+
-

کمبود 100 محیط‌بان در کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت محیط ‌زیست کرمانشاه با اشاره به کمبود حدود 100 محیط‌بان در این استان گفت: متاسفانه محیط‌بانی هنوز جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود. 
به گزارش ایسنا «فردین الفتی» به مناسبت روز محیط‌بان با اشاره به وضعیت محیط‌بانان در استان اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط‌زیست یک محیط‌بان داشته باشیم و این یعنی برای کرمانشاه 161 محیط‌بان نیاز است. وی ادامه داد: این در حالی است که در کرمانشاه اکنون 54 محیط‌بان برای بیش از 160 هزار هکتار منطقه تحت پوشش محیط ‌زیست داریم. 

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست کرمانشاه با بیان این‌که در سال 97 مجوز جذب چند نیروی جدید برای ورود به محیط‌بانی کرمانشاه اخذ شده، یادآور شد: این افراد هنوز در حال طی کردن مراحل گزینشهستند، اما با فعال شدن محیط‌بانان جدید باز هم کمبود نیروخواهیم داشت. الفتی با بیان این‌که محیط‌بانان با مضایق زیادی در کار خود مواجهند، افزود: مهم‌ترین مشکل این افراد سختی کار است که مدام با کوه، جنگل، حیات وحش و... سر و کار دارند و باید در مناطق صعب‌العبور تردد داشته باشند. وی معتقد است که این شرایط و خصوصا برخورد با شکارچیان همیشه باعث می‌شود محیط‌بانان در خطر باشند.

الفتی با اشاره به نقش موثر محیط‌بانان در مقابله با آتش‌سوزی‌ها که 90 درصد زحمات خاموش کردن آتش را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: این امر باعث می‌شود محیط‌بانان در معرض خطر سوختگی هم قرار داشته باشند.به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه، با وجود این شرایط هنوز محیط‌بانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شود و تاکنون این موضوع چند بار مطرح شده، اما هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.وی از کمبود امکانات و تجهیزات در اختیار محیط‌بانان هم یاد کرد که سختی کار آنها را دوچندان می‌کند. 

الفتی اضافه کرد: با وجود سختی کار، دریافتی محیط‌بانان از بسیاری از افرادی که در سایر دستگاه‌ها کار می‌کنند، کمتر است. فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کرمانشاه در ادامه از انتخاب یکی از محیط‌بانان کرمانشاه به عنوان محیط‌بان نمونه کشوری هم خبر داد که در مراسم روز محیط‌بان که امسال در یزد برگزار می‌شود، از او تجلیلخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید