• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66226
+
-

اعتبارات جدید برای خراسان شمالی

۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری برای بانک‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی خراسان شمالی در نظر گرفته شده است

تیتر یک
اعتبارات جدید برای خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری برای بانک‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی خراسان شمالی در نظر گرفته شده است. به گزارش تسنیم، «محمدعلی شجاعی» در شورای اداری استان خراسان شمالی بیان کرد: بخشی از نداشته‌های استان با دستورات ویژه رئیس‌جمهوری در بخش‌های تملک دارایی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها برطرف می‌شود. بیش از 20 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری برای بانک‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی خراسان شمالی در نظر گرفته شده است. وی مرزی بودن استان را یکی از مزیت‌های خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: علی‌رغم تصویب مصوبه راه‌اندازی بازارچه مرزی اما هنوز این مهم اجرایی نشده است و مردم از این مزیت استفاده نکرده‌اند، چراکه هم‌اکنون پایانه مرزی و بازارچه در خراسان شمالی دایر نیست و مرزنشینان استان هم از سهمیه سوخت همانند سایر استان‌ها بهره‌مند نمی‌شوند. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به سند توسعه خراسان شمالی توضیح داد: در خراسان شمالی قرار نیست حتی یک گام بدون توجه به سند توسعه برداشته شود و حتی ریالی به آن تعلق گیرد. با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی استان که در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی است و همچنین جمعیت 44 درصدی استان که در روستا سکونت دارند نیروی جوان پای کار در روستاهای استان وجود دارند که با کمک دولت می‌توانیم ارزش افزوده روستاها را بالا ببریم که این مهم موجبات فراهم‌آوری رفاه روستاییان می‌شود. شجاعی از رونمایی درگاه سرمایه‌گذاری استانداری خراسان شمالی در این سفر خبر داد و گفت: در این درگاه مجوزهای بی‌نام، استعلام‌های لازم و موفقیت‌های وصولی آماده شده و زمان به صفر رسیده است تا سرمایه‌گذاران معطل نشوند. مردم باید از بوروکراسی حاکم در این استان رها شوند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید