• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 25 تیر 1398
کد مطلب : 66189
+
-

۲ هزار انشعاب برق تولید ارز دیجیتال جمع‌آوری شد

خبر
۲ هزار انشعاب برق تولید ارز دیجیتال جمع‌آوری شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان تبریز از جمع‌آوری 2 هزار انشعاب برق برای استفاده از ماینر (تولیدکننده ارز دیجیتال) از سوی این شرکت خبر داد.

به گزارش ایرنا «عادل کاظمی» با تاکید بر لزوم اقدام‌های مؤثر برای کاهش تلفات انرژی الکتریکی، اظهار کرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز به وسیله دستگاه‌های ارز دیجیتال باعث افزایش تلفات انرژی به میزان 6 /0 درصد و افت ولتاژ برای مشترکان واقعی می‌شود. 

وی افزود: دستگاه‌های ماینر دارای توان مصرفی برق در رنج‌های مختلف تا چندین کیلووات است که کاربران این دستگاه‌ها به طور عمده با استفاده از انشعابات غیرمجاز و با استقرار تجهیزات در کارگاه‌های متروکه اقدام به انشعاب‌گیری از شبکه برق فشار ضعیف می‌کنند. مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استانداردهای فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند،

شرکت توزیع نیروی برق تبریز را در پیک تابستان با مشکل جدی مواجه کرده است. این مسئول تاکید کرد: به منظور جلوگیری از افزایش مصرف برق و اختلال در شبکه و استفاده غیرمجاز، دفتر حقوقی شرکت برق تبریز پس از هماهنگی و تعامل با دادستان مرکز استان، موفق به اخذ دستور قضایی مبنی بر جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال با همکاری پلیس فتای استان شده است.

به تازگی در مناطقی از شهرک صنعتی شهید مدنی، باغ معروف، کوجوار و جاده اهر تعداد زیادی از دستگاه‌های ماینر کشف و ضبط شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید