• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66150
+
-

تصویب سند ارتقای زنان و خانواده کردستان

سند ارتقای زنان و خانواده استان کردستان در جلسه شورای توسعه و برنامه‌‌ریزی کردستان به تصویب رسید. این جلسه با حضور «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهوری در امور بانوان و خانواده برگزار شد. به گزارش ایرنا، استاندار کردستان در این جلسه اظهار کرد: کلیت این سند در جلسه شورای توسعه و برنامه‌‌ریزی استان به تصویب رسید تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برنامه‌های کاری خود را بر مبنای آن ارائه دهند و پس از تصویب اجرایی کنند. 

«بهمن مرادنیا» با تاکید بر این‌که همه مدیران اجرایی استان باید با حساسیت خاصی برنامه‌ها و اهداف این سند را دنبال کنند، افزود: باید به اهداف این سند باور و اعتقاد داشته باشیم تا بتوانیم آن را با موفقیت اجرا کنیم.
وی با بیان این‌که باید اولویت‌بندی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه نقاط آسیب‌پذیر انجام شود، گفت: باید بتوانیم اعتبار لازم را برای اجرای برنامه‌ها جذب و تخصیص دهیم. این مسئول با اشاره به این‌که عدالت جنسیتی تنها در تقسیم پست و منصب خلاصه نمی‌شود، اضافه کرد: برای ارتقای تعداد پست‌های مدیریتی بانوان در استان تلاش می‌کنیم و از مدیران اجرایی هم همین توقع را داریم.

مرادنیا هدف حاکمیت را برقراری عدالت جنسیتی برشمرد و تاکید کرد: امیدواریم با این سند بخشی از مشکلات موجود در حوزه زنان و خانواده که محور اصلی اجتماع هستند، حل و فصل شود. وی با بیان این‌که همه مشکلات مربوط به مشکلات اجتماعی و اقتصادی نیست، یادآور شد: بخشی از مشکلات هم به مسائل فرهنگی و اعتقادات مذهبی مردم کردستان بازمی‌گردد که باید برای آن فکر جدی کرد. استاندار کردستان افزود: وضعیت استان در مجموع شاخص آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان در مقایسه با متوسط کشوری نگران‌کننده نیست، ولی برای همین اندک هم توجه و برنامه جدی باید اندیشیده شود. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان هم در این جلسه به اقدامات مناسب انجام شده در انتصابات زنان در حوزه‌های مدیریتی به عنوان یک مطالبه اساسی هم اشاره کرد و گفت: معاونت سیاسی استانداری کردستان اقدامات خوبی برای افزایش تعداد بخشداران زن در دست اجرا دارد.  «لیلاآژیر» به پیشرو بودن کردستان در اجرای طرح تاب‌آوری اجتماعی هم اشاره کرد و یادآور شد: این طرح به صورت 4 سال مداوم از دورترین روستاهای مرزی تا مناطق حاشیه‌ای در همه شهرستان‌ها انجام و نقشه آسیب هر شهرستان به صورت جداگانه تدوین شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید