• جمعه 28 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 9 ذی القعده 1445
  • 2024 May 17
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66143
+
-

انتشارفراخوان جشنواره قصه‌گویی

‌فراخوان بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با شعار «آینده ساختنی است» در بخش استانی برای انتخاب آثار برتر در کردستان منتشر شد. به گزارش ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: طبق زمان‌بندی برگزاری بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کار دبیرخانه جشنواره قصه‌گویی مرحله استانی نیز از ۲۱ تیرماه آغاز شده است. 

«سهیلا شیخی» افزود: مرحله استانی بیست‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان کردستان مهرماه امسال برگزار می‌شود.  وی با اشاره به این‌که از جمله برنامه‌های بیست‌ودومین دوره این جشنواره کارگاه آموزشی استانی و نشست‌های تخصصی است، اضافه کرد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار از طریق سایت جشنواره به آدرس www.kanoonfest.ir در بخش ملی و بین‌المللی تا ۱۰ شهریور امسال فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان افزود: این دوره نیز در ۳ فصل قصه‌های صحنه‌ای، قصه زندگی من (۹۰ ثانیه‌ای) و بخش علمی برگزار می‌شود.  شیخی با بیان این‌که فصل اول این جشنواره که به قصه‌گویی صحنه‌ای اختصاص دارد شامل 2 بخش، مسابقه ملی و مسابقه بین‌الملل است، یادآور شد: در بخش مسابقه ملی دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها امکان شرکت در این جشنواره را دارند.  وی تاکید کرد: برگزیدگان مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی هفته اول آبان تا اول آذر در جشنواره منطقه‌ای باهم رقابت می‌کنند و مراسم پایانی و تقدیر از برگزیدگان نیز همزمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود. 

در بخش مسابقه بین‌المللی برگزیدگان مراحل منطقه‌ای، ملی، بین‌المللی دوره‌های اول تا بیست‌و‌یکم، قصه‌گویان و مجریان حرفه‌ای و داوطلبان سایر کشورها شرکت می‌کنند.  مرحله استانی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کردستان ۲۲ و ۲۳ مهرماه با شرکت ۳۱ قصه‌گو برگزار شد. در مرحله شهرستانی نیز ۱۲۰ قصه‌گو در رده‌های سنی پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، زنان و مردان و دخترها و پسرها حضور داشتند که ۳۱ نفر از این تعداد به مرحله استانی راه یافتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید