• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66051
+
-

رئیس‌جمهور در سفر استانی به خراسان شمالی:

ناکارآمدی دولت سخنی نارواست

دولت
ناکارآمدی دولت سخنی نارواست


رئیس‌جمهور روز یکشنبه در سفر فشرده یک‌روزه به استان خراسان شمالی رفت. این سفر بیشتر به‌منظور بهره‌برداری از پروژه‌های سفر استانی دولت یازدهم انجام شد و ارزش پروژه‌های افتتاح شده دوبرابر مصوبات جدید سفر بود. روحانی ترجیح داد برنامه سخنرانی خود را در این استان به جای بجنورد مرکز استان در جمع مردم شیروان ایراد کند. بخشی از سخنان روحانی در این مراسم به مسائل بین‌المللی و سیاست داخلی ایران اختصاص داشت.

 حسن روحانی در ورزشگاه شهدای کارگر شیروان با بیان اینکه ۱۴‌ماه است سخت‌ترین تحریم‌ها را به ایران تحمیل کردند اما مقاومت ملت آنها را در همه صحنه‌های بین‌المللی شکست داد، تأکید کرد: آمریکایی‌ها در طول این 14‌ماه در هر مسیری که وارد شدند، اعم از سیاسی، اقتصادی و حقوقی با شکست مواجه شدند. در سازمان ملل و در اجتماعات گوناگون بین‌المللی و در هفته اخیر در اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، جز آمریکا و چند کشور، همه کشورهای جهان از ملت ایران حمایت کردند و این نشان داد که هیچ کشوری در جهان به ادعای آمریکایی‌ها توجهی ندارد و این به‌معنای پیروزی و موفقیت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، او با بیان اینکه 10هزارو۵۰۰میلیارد تومان پروژه در استان خراسان شمالی افتتاح خواهد شد، خطاب به ملت ایران تصریح کرد: اگر کسی امروز ادعا کند که در اراده ملت ایران در سایه این فشارها تزلزل ایجاد شده، قطعاً این سخنی ناروا، ناصحیح و دروغ است و اگر امروز کسی مدعی شود که در ایران اسلامی، نظام، ملت و دولت ناکارآمد است و نتوانسته به مشکلات مردم توجه کند، بی‌تردید این سخن نیز ناصحیح و نارواست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم ایران با مشکلاتی مواجه بوده و در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند، گفت: به رغم همه این مشکلات ملت ایران دست در دست یکدیگر و در کنار هم ایستاده‌اند و از مشکلات عبور خواهند کرد و این یک سخن شعاری و تبلیغاتی نیست، بلکه مبتنی بر آمار و دلایل منطقی است. روحانی افزود: آنهایی که ادعا می‌کنند ملت ایران را از مسیر پیشرفت بازداشته‌اند و عده‌ای که در کاخ سفید مدعی هستند اقتصاد ایران را به شکست کشانده‌اند، بدانند که این حرفشان ناصحیح و نارواست.

رئیس‌جمهور در تشریح برخی دستاوردهای عمرانی دولت یازدهم و دوازدهم گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی 19سد در کشور وجود داشت و در آغاز دولت یازدهم 144سد و امروز 179سد ملی در کشور فعال است؛ یعنی در طول 6سال گذشته 35سد تکمیل و افتتاح شده و این بدان معناست که ملت ایران در مسیر پیشرفت و احیای کشور تلاش‌های خود را روزافزون کرده است.

حسن روحانی در بدو ورود به استان خراسان شمالی افزود: خوشبختانه اکثر مصوبات سفر قبلی به استان اجرایی شده و در این سفر اجرای مصوبات باقیمانده را نیز پیگیری خواهیم کرد. افتتاح‌های مهمی در حوزه آب، برق، صنعت و کشاورزی در شهرهای مختلف استان خواهیم داشت و در جلسه شورای اداری استان تصمیمات مهم دیگری هم برای ادامه روند توسعه و رشد استان در سال‌های آینده اتخاذ می‌کنیم. بازدید و افتتاح 2 ‌واحد ۱۶۰مگاواتی بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، حضور در جلسه شورای اداری استان و همچنین افتتاح همزمان تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای خراسان شمالی به‌صورت ویدئو‌کنفرانس برنامه‌های رئیس‌جمهور در این سفر فشرده یک روزه بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :