• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66047
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/lGR5
+
-

هایجک

هایجک

محمدرضا نصیری| این‌روزها «هایجک» دیگر اصطلاحی شناخته‌شده در فوتبال است. شوخی‌هایی هم با این اصطلاح شده و خیلی‌ها همچنان به بی‌اطلاعی ادمین یکی از کانال‌های تلگرامی هواداران یک تیم لیگ برتری اشاره می‌کنند که نوشته بود: اگر هایجک فحش است، به جد و آباد خودتان برگردد! در راستای هایجک‌کردن رضا شکاری از پرسپولیس توسط تراکتور، در فوتبال اروپا هم نمونه‌های قابل‌توجهی را می‌توان لیست کرد. خود باشگاه پرسپولیس هم در سال‌های اخیردرزمینه قرزدن بازیکنان مورد نظر از باشگاه‌های رقیب سابقه‌هایی دارد که از آن جمله می‌توان به قرارداد با وحید امیری اشاره کرد که در اردوی تیم ملی اتفاق افتاد و این در حالی بود که استقلال و منصوریان با او به توافق کامل رسیده بودند. خبر داغ این روزهای نقل‌وانتقالات اروپا تلاش یوونتوس برای در‌آوردن ماتیاس دلیخت از چنگ بارسلوناست. 
مدافع و کاپیتان جوان آژاکس به‌نظر می‌رسید یک بارسایی باشد اما در پایان فینال لیگ ملت‌های اروپا وقتی کریستیانو رونالدو در گوش این بازیکن از او خواست که به یوونتوس برود، معادله‌ها تغییر کرد. حالا دلیخت تنها چند‌متر با یووه فاصله دارد. خود بارسلونا در هایجک‌کردن بازیکنان از چنگ دیگر باشگاه‌ها ید طولایی دارد. فصل قبل آنها مالکوم را از فرودگاهی که او را به سمت پایتخت ایتالیا می‌برد، برگرداندند و این هافبک برزیلی را در آستانه درِ باشگاه آاس‌رم، آبی‌واناری‌پوش کردند. خود این بازیکن احتمالا برای دومین‌بار مورد هایجک قرار می‌گیرد و آرسنال او را از اورتون که در آستانه توافق با این بازیکن است، خواهد ربود. آرسنال هم در خرید هری مک‌گوایر از لستر و چند بازیکن فرانسوی مورد اتهام هایجک است.
مدیریت فعلی باشگاه کاتالونیایی در سال‌های اخیر در بازار نقل‌وانتقالات خیلی اخلاق را رعایت نکرده است. دمبله، بازیکنی بود که با رقمی هنگفت جانشین نیمار شد اما پروسه جذب او اصلا اخلاقی نبود. بارسا این بازیکن فرانسوی را تحریک کرد که در تمرینات دورتموند شرکت نکند تا باشگاه آلمانی مجبور به فروش بازیکن هوایی و ناراضی خود شود. همین روند در خرید کوتینیو هم تکرار شد و هافبک برزیلی آنقدر بی‌انگیزه تمرین و بازی کرد تا لیورپول و کلوپ چاره‌ای جز رضایت به فروش بازیکن مهم خود نداشته باشند. فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید هم با وجود اینکه در چند سال اخیر رویه‌اش را عوض کرده و غیر از این تابستان مثل سابق خریدهای کهکشانی نکرده، بازیکنان زیادی را از باشگاه رقیب هایجک کرده است. یوویچ، رودریگو، وینیسیوس، آسنسیو و چند بازیکن دیگر در همین سال‌های اخیر با وجود اصرار بارسلونا به جذب آنها با رئال توافق کردند و این انتقامی بود که پرس از بارسلونا بر سر نیمار گرفت. نیمار که یکی از حسرت‌های پرس است، با رئال توافق کرده بود اما طمع پدرش او را به سمت بارسا هول داد. پرس در خرید مودریچ و گرت بیل هم سیاست مشابهی داشت و با تحریک این بازیکنان آنها را رودرروی باشگاه تاتنهام قرار داده بود. حالا به‌نظر می‌رسد برای پوگبا هم همین تله پهن شده است و منچستریونایتد در نهایت مقابل اصرار هافبک فرانسوی خود به خروج، تسلیم خواهد شد؛ مگر آنکه مدیران من‌یونایتد مثل مورد دخه‌آ تا آخرین ثانیه‌های بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالات، رئال مادرید را سر بدوانند و پوگبا را نگه دارند. به‌هرحال، پرس، وارث باشگاهی است که بزرگ‌ترین هایجک تاریخ را به نام خود ثبت کرده و دی‌استفانوی افسانه‌ای را از چنگ بارسلونا ربوده است.
بارسلونا در پروژه خرید گریزمان هم صدای اتلتیکو مادرید را درآورد. باشگاه مادریدی معتقد است که رقم فسخ قرارداد گریزمان نه این 120میلیون یورویی است که بارسلونا قصد دارد به‌عنوان رقم فسخ به‌حساب لالیگا واریز و این مهاجم فرانسوی را آزاد کند. اتلتیکو 200میلیون یورو مطالبه کرده است. حتی گفته می‌شود به‌خاطر مذاکرات پنهانی بارسا با گریزمان، اتلتیکو موفق شود حکم محرومیت این باشگاه را بگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
اولین هایجک