• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66017
+
-

اجرای طرح محدوده ترافیک در اصفهان تا پیش از مهر

در استان اصفهان
اجرای طرح محدوده ترافیک در اصفهان تا پیش از مهر

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با فراهم شدن مقدمات اجرایی طرح محدوده ترافیک که شامل زیرساخت‌ها، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است، پیش از مهرماه بخشی از این طرح در شهر اصفهان اجرایی خواهد شد.

«علیرضا صلواتی» در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: برای اجرایی شدن طرح محدودیت ترافیکی به صورت کامل در اصفهان نیازمند زمان بیشتری خواهیم بود تا این فرهنگ‌سازی کامل برای شهروندان اصفهانی انجام شود.
وی با اشاره به تفاوت طرح محدوده ترافیکی با طرح زوج و فرد، تصریح کرد: در طرح زوج و فرد شهروندان تشویق می‌شدند که تعداد خودروی بیشتری با پلاک‌های مختلف در اختیار داشته باشند تا هر روز بتوانند به محدوده مرکزی شهر سفر کنند؛ این موضوع باعث شد اجرای طرح زوج و فرد نه تنها کاهش ترافیک را رقم نزند، بلکه منجر به افزایش میزان سفرهای درون شهری، ترافیک و سرانه مالکیت خودرو در بین شهروندان شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تاکید کرد: نمی‌توان به طرح زوج و فرد خودروها به عنوان یک طرح بلندمدت برای کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و مدیریت تقاضا نگاه کرد.

وی با بیان این‌که طرح محدوده ترافیک با هدف کاهش ترافیک‌های زائد و ایجاد تسهیلات برای ساکنان و افرادی که کار ضروری در مرکز شهر دارند، اجرا می‌شود، افزود: با اجرایی شدن طرح ترافیک جدید تقاضای تردد از سوی شهروندان را مدیریت می‌کنیم تا آنها برای سفرهای درون‌شهری خود برنامه‌ریزی‌کنند.

صلواتی ادامه داد: در طرح محدوده ترافیک شهر اصفهان برای ساکنان خیابان‌های مرکزی شهر ۸۰ درصد تخفیف و برای کسبه و بخش خصوصی ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: برای اقشار خاص ازجمله تاکسیران‌ها، جانبازان، معلولان، توان‌خواهان، خودروهای ایمنی و انتظامی، اورژانس و خبرنگاران نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که اجرایی شدن طرح محدوده ترافیکی در اصفهان کاملا متفاوت از شهر تهران خواهد بود، تصریح کرد: اصفهان در اجرای این طرح باید گام به گام پیش برود تا شهروندان آشنایی کامل با این طرح پیدا کنند. صلواتی تاکید کرد: اجرایی شدن این طرح در همان محدوده زوج و فرد کنونی خواهد بود و پس از آن طرح‌های دیگر نیز اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این‌که درآمد حاصل از اجرای این طرح از خودروهای شخصی دریافت و در راستای تقویت حمل‌و‌نقل عمومی هزینه خواهد شد، اظهارکرد: مقرر شده تمام عواید این طرح به مباحث مربوط به کاهش آلودگی هوا، گسترش حمل‌ونقل عمومی و پاک اختصاص پیدا کند، ضمن آن‌که در شورای اسلامی شهر مقرر شده گزارش اجرای این طرح هر شش‌ماه یک‌بار برای شورا و شهروندان منتشر شود تا شهروندان آگاه باشند اگر طرحی در شهر اجرا می‌شود، عواید آن در کجا مصرف خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود اجرای این طرح در هسته مرکزی شهر ۲۰ تا ۳۰ درصد ترافیک را کاهش دهد، همچنین اجرای طرح در کاهش آلودگی هوای شهر نیز مؤثر خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید