• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 66000
+
-

توسعه همکاری‌های اصفهان و شانگهای

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در اصفهان گفت: ظرفیت‌های این خطه به‌ویژه در زمینه‌های گردشگری و اقتصاد، زمینه مساعدی برای همکاری با سایر شهرهای دنیا به‌ویژه شهرهای چین است. 
«علیرضا سالاریان» در نشست اعضای کنگره شورای شهر شانگهای چین با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در تالار همایش‌های شهرداری افزود: با توجه به روابط راهبردی ایران و چین که سند همکاری آن در سفر رئیس‌جمهوری چین به ایران منعقد شد؛ آماده همکاری در همه زمینه‌ها با این کشور هستیم. 

وی اظهار کرد: لغو دریافت روادید برای رفت و آمد بیشتر اتباع کشور چین به ایران نیز تسهیل‌کننده تعاملات و ارتباطات بین این دو کشور است؛ بر این اساس این نمایندگی آمادگی کامل برای تسهیل روابط بین چین و به‌ویژه شهر شانگهای با اصفهان را دارد. رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: ایران و چین زمینه‌های همکاری فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بسیاری با قدمت چند هزار ساله به واسطه جاده ابریشم با یکدیگر دارند. 

«کوروش محمدی» افزود: بر این اساس تفاوت‌های فرهنگی در سایه ارتباطات و تعاملات موجود هیچ گاه به اختلاف منجر نشده و در هر دوره زمینه همدلی و تعاملات بیشتر را موجب شده است. وی اظهار کرد: اصفهان طرح بزرگی به نام ۲۰۲۰ را در دستور کار خود دارد و براساس این گام بزرگ مصمم است تعامل خود را با دنیای بیرونی به‌ویژه کشورهایی مانند چین بیشتر از گذشته کند. عضو شورای شهر اصفهان افزود: بر این اساس این شهر آماده هر گونه ارتباط و همکاری در زمینه مسائل اجتماعی و به‌ویژه در حوزه محیط ‌زیست و همچنین زمینه‌های مشترک دیگر با شهر شانگهای چین است. 

در این نشست اعضای کنگره شورای شهر شانگهای نیز با برشمردن ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی و همچنین جوانان با استعداد این کشور در حوزه‌های فرهنگی و هنری بر توسعه روابط و همکاری میان این دو شهر تاکید کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید