• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 24 تیر 1398
کد مطلب : 65906
+
-

افتتاح پروژه‌های هفته بهزیستی در استان‌های شمال غرب

هفته بهزیستی (۲۲ تا ۲۸ تیر) در استان‌های شمال غرب کشور با افتتاح برخی پروژه‌های اداره کل بهزیستی در این مناطق همراه است. «بِه زیستن و در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی و ارتقای سلامت اجتماعی» شعار امسال این هفته است و بر اساس اعلام مدیران اداره کل بهزیستی در استان‌ اردبیل 75 طرح، آذربایجان شرقی 76 طرح و آذربایجان غربی ۱۱۶ واحد مسکن مددجویی افتتاح خواهد شد. 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: ۷۵ پروژه به مناسبت هفته بهزیستی در نقاط مختلف استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد. «بهزاد ستاری» با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های قابل‌افتتاح بهزیستی در استان اردبیل عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های قابل‌افتتاح حوزه بهزیستی استان اردبیل افتتاح و بهره‌برداری از مراکز تخصصی و عمومی مشاوره روان‌شناختی در نقاط مختلف استان است.

وی افزود: افتتاح و بهره‌برداری از خانه معلولان ذهنی در اردبیل، خانه ویژه بازتوانی زنان خشونت‌دیده در اردبیل، مرکز توان‌بخشی خانواده و کودکان کم‌شنوا و ناشنوا در پارس‌آباد، مرکز خدمات اجتماعی در خلخال و مرکز مشاوره ژنتیک در مشگین‌شهر از دیگر برنامه‌های استان اردبیل در هفته بهزیستی به‌ شمار می‌رود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی هم با بیان این‌که ۷۶ طرح عمرانی با هزینه ۱۱ میلیارد تومان همزمان با هفته بهزیستی در استان افتتاح می‌شود که بخش عمده آن را خیران تقبل کرده‌اند اظهار کرد: ۵۶ مورد از این طرح‌ها مربوط به مسکن مددجویی و ۲۰ طرح مربوط به مراکز درمانی و خدماتی به معلولان و افراد تحت پوشش است.

«محسن ارشدزاده» درباره طرح‌های عمرانی در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد: 6 طرح خیرساز با ۱۲ میلیارد تومان و ۹ طرح دولتی با 5/2 میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان‌ غربی هم با بیان این‌که تا پایان سال جاری طبق تفاهم‌نامه سپاه ۹۶۵ واحد به صورت مشارکتی برای مددجویان در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احداث خواهد شد اظهار کرد: دولت و سازمان بهزیستی اهتمام ویژه‌ای برای خانه‌دار شدن جامعه هدف دارند و با برنامه‌ریزی انجام‌شده در تلاش هستیم معلولان واجد شرایط را صاحب‌خانه کنیم.

«سعید فریور» با بیان این‌که ۱۱۶ واحد مسکونی مددجویی بهزیستی از سوی بهزیستی استان احداث شده است عنوان کرد: از این تعداد واحد ۷۰ واحد ویژه مددجویان تک‌معلول و سایر مددجویان، ۳۴ واحد ویژه مددجویان دارای 2 معلول و ۱۲ واحد خارج از تفاهم‌نامه 2 معلول است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید