• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65710
+
-

نهادینه کردن ساختار جدید اتوبوس‌رانی به زمان نیاز دارد

نهادینه کردن ساختار جدید اتوبوس‌رانی به زمان نیاز دارد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: در زمان حاضر به دلایل متعدد اغلب مردم از الگوی جدید تردد اتوبوس‌های درون‌شهری رضایت ندارند. این امر طبیعی است اما بدون تردید با گذشت زمان میزان رضایت به شکل تصاعدی بالا خواهد رفت و رضایت حداکثری ایجاد خواهد شد و این اتفاق خوب در حال وقوع است. 

حمیدرضا حمیدی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طی ۳۰ سال گذشته الگوی تردد اتوبوسرانی زنجان مطابق ساختار سنتی اولیه انجام گرفته است و مردم به‌اجبار زندگی و مسیر رفت‌وآمد خود را با آن تطبیق داده بودند، اما این ساختار اکنون با مقیاس یک شهر که مرکز استان است، تناسبی ندارد. وی ادامه داد: نهادینه کردن ساختار جدید به زمان احتیاج دارد و همه مسیرها و الگوی تردد جدید برای مردم و حتی راننده‌ها تازگی دارد و به طور طبیعی در آغاز طرح موجب سردرگمی خواهد شد. 

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان افزود: تجربه ثابت کرده است که شهروندان زنجانی در مقابل تغییر بسیار مقاومند. علت این موضوع عمدتا به دلیل حاکمیت طولانی مدیریت منفعل در شهر بوده است. در واقع روحیه مقاومت در مقابل تغییر سبب شده است سالیان متمادی در شهر تغییر عمده‌ای رخ ندهد. 

به گفته حمیدی سنجش کارایی این طرح 3 ماه پس از شروع آن انجام می‌شود. وی یادآور شد: در اجرای طرح ایرادات جدی وجود داشت که برخی قابل اجتناب و برخی اجتناب‌ناپذیر بود و این در نارضایتی مردم تأثیرگذار بوده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید