• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65577
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ZJAg
+
-

ساخت ۱۰ هزار خانه برای اقشار کم‌درآمد زنجان

این واحدهای مسکونی در قالب طرح‌های مشارکتی، اقدام ملی و بهسازی بافت فرسوده در مناطق شهری و روستایی استان توسط راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ساخته می‌شود

مسکن
ساخت ۱۰ هزار خانه برای اقشار کم‌درآمد زنجان

برای خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح‌های مشارکتی، اقدام ملی و بهسازی بافت فرسوده در مناطق شهری و روستایی استان زنجان توسط راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ساخته می‌شود. 

به گزارش روابط عمومی استانداری، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه شورای مسکن با بیان این‌که نابسامانی‌های اقتصادی در بازار مسکن موجب افزایش بی‌رویه قیمت‌ها شده است، گفت: در تحلیل‌هایی که ارائه می‌شود موارد متعددی را می‌توان در افزایش قیمت مسکن موثر دانست که یکی از علل آن وضعیت بازار و میزان عرضه و تقاضاست. 

مسعود بیات‌منش با بیان این‌که باید تولید مسکن و عرضه را مدیریت کنیم، افزود: با این مهم می‌توانیم جوابگوی تقاضای بازار مسکن باشیم. وی ادامه داد: این استان در تکمیل پروژه‌‌های مسکن مهر از استان‌های پیشرو در کشور بود و در سال ۹۶ آن را به پایان رساند، اما هنوز در برخی از مسائل اداری، اخذ سند و پایان کار مشکلاتی وجود دارد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان از عزم و اراده جدی دولت برای عرضه و تولید مسکن خبر داد و گفت: این مهم با همکاری راه و شهرسازی با عنوان طرح «اقدام ملی» برنامه‌‌ریزی شده است که در کل کشور ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب آن سالانه تولید و عرضه خواهد شد. 

بیات‌منش خاطرنشان کرد: سهم این استان از طرح بیان‌شده 5 هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی است که قیمت زمین در آن کنترل شده است. بهای زمین نیز تحت حمایت قانون ساماندهی و حمایت از مسکن مصوب سال ۸۶ است که براساس آن زمین رایگان توسط این اداره کل برای ساخت پروژه‌ها تحویل داده می‌شود. وی یادآور شد: براساس برنامه‌‌ریزی انجام‌شده زمین‌های مورد نیاز برای طرح ملی اقدام مشترک در زنجان شناسایی و تامین شده است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان این‌که برای رونق‌بخشی به تولید و اقتصاد مسکن، اجرای پروژه‌های مشارکتی را برای ساخت تعداد واحدهای مسکونی بیشتر در دست داریم، افزود: چند سالی بود این نوع پروژه‌ها از سیاست راه و شهرسازی حذف شده بود. اکنون با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره تولید مسکن، برای این مهم زمین‌های خوبی شناسایی کرده‌ایم و در مراحل طراحی و اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن هستیم تا در ماه‌های آینده عملیات ساخت را شروع کنیم. 

بیات‌منش توضیح داد: تاکنون پروژه‌هایی که در قالب مشارکتی شناسایی شده 2500 واحد مسکونی است. وی گفت: در برنامه اقدام ملی نیز برای ساخت 2700 واحد مسکونی، زمین رایگان تامین و شناسایی می‌شود و در اختیار بنیاد مسکن در شهرها قرار می‌گیرد. علاوه بر این 2500 واحد مسکونی نیز توسط بنیاد مسکن ساخته خواهد شد. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: علاوه بر این ۲ طرح، 2600 واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده ساخته می‌شود که فاز نخست آن تامین اعتبار و در اختیار بانک مسکن قرار گرفته و ثبت‌نام توسط بخش خصوصی و با مراجعه به راه و شهرسازی آغاز شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید