• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65699
+
-

ساماندهی توزیع سبوس گندم در سمنان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: روند توزیع سبوس گندم در این استان ساماندهی می‌شود.
«مصطفی شاه‌حسینی» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برگزاری جلسه ساماندهی توزیع سبوس گندم در استان اظهار کرد: بر اساس این جلسه توزیع سبوس گندم در استان بر اساس یک برنامه‌ریزی زمان‌بندی‌شده به کارخانه‌های آرد و تشکل‌های دامی تکلیف شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد کشور مبنی بر فروش سبوس استحصالی کارخانه‌های آرد به دامداران با نرخ مصوب 8400 ریال از ابتدای امسال افزود: بر اساس این مصوبه از ابتدای امسال تاکنون همه سبوس استحصالی کارخانه‌های آرد در سراسر کشور در سامانه‌های واحد با عنوان سامانه یکپارچه توزیع سبوس بارگذاری شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: تشکل‌های دامی و کارخانه‌های خوراک دام می‌توانند از طریق این سامانه سبوس مورد نیاز بهره‌برداران دامی را خریداری کنند.

شاه‌حسینی با تأکید بر لزوم ایجاد هماهنگی و همکاری‌های لازم بین توزیع‌کنندگان، خریداران و تأمین‌کنندگان سبوس مورد نیاز برای تأمین خوراک دام در استان سمنان به‌منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در این زمینه افزود: برای ایجاد این هماهنگی و ساماندهی توزیع سبوس گندم در استان جلسه‌ای با حضور همه افراد ذی‌نفع در این زمینه برگزار شد.
وی بر لزوم ایجاد مکانیزم واحد و مشخص بر اساس زمان‌بندی برای توزیع عادلانه سبوس گندم بین تشکل‌های دامی و بهره‌برداران این بخش تأکید کرد.

شاه‌حسینی عنوان کرد: در این جلسه مصوب شد تا معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر اساس جدول ضرایب تا پنجم مهرماه شرح تقسیم سبوس گندم بین متقاضیان واجد شرایط را در سامانه مربوط به آن بارگذاری کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: تشکل‌های دامی استان نیز تا بیستم هرماه می‌توانند در 2 مرحله سبوس مورد نیاز خود را بر اساس سهمیه اعلام‌شده از سوی جهاد کشاورزی این استان خریداری کنند.

به گفته وی، بارگیری سبوس‌های خریداری‌شده در کارخانه‌های آرد استان سمنان نیز 5 روز پس از پرداخت بهای آن انجام خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید