• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 23 تیر 1398
کد مطلب : 65696
+
-

خربزه سمنان صادر می‌شود

 رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان گفت: خربزه زرد از سمنان خریداری و در ایوانکی و گرمسار با بسته‌بندی صادر می‌شود. «علی اصغری» در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار کرد: موج کاهش قیمت اکثر اقلام میوه و تره‌بار در فضای بازار مشاهده می‌شود.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان این‌که تنها سیب‌زمینی مقابل موج کاهش قیمت‌ها در بازار مقاومت می‌کند ادامه داد: صادرات، مقاومت سیب‌زمینی را مقابل موج کاهش قیمت‌ها بالا برده است و با قیمت 6 تا 8 هزار تومان به فروش می‌رسد.

اصغری با تأکید بر این‌که بادمجان، خیار، گوجه‌فرنگی، هندوانه، طالبی، دست‌انبو و در مجموع همه اقلام با کاهش قیمت مواجه بودند افزود: همه اقلام منهای سیب‌زمینی کاهش قیمت داشته است.
وی با اشاره به این‌که خیار، بادمجان، خربزه، طالبی و دست‌انبوی سمنان وارد بازار شده است اضافه کرد: غوره شاهرود هم وارد بازار میوه و تره‌بار شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان این‌که سیب درختی، زردآلو و گیلاس از منطقه امامزاده عبدالله(ع) اطراف سمنان و 40 کیلومتری اطراف لاسجرد وارد بازار شده است عنوان کرد: گیلاس شهمیرزاد هم وارد بازار می‌شود که متناسب با مصرف داخلی شهر است.
اصغری با تأکید بر این‌که صادرات خربزه از سمنان انجام می‌شود اضافه کرد: افرادی خربزه زرد را از سمنان می‌خرند و در ایوانکی و گرمسار به شکل بسته‌بندی صادر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که صادرات پیاز و سیب‌زمینی را گاهی اوقات در کنار پسته شاهدیم اظهار کرد: توصیه ما به دولت کنترل و نظارت دقیق روی صادرات و واردات است.
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان بیان کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به تأمین نیاز داخلی داشته باشد و سپس مازاد آن را صادر کند تا شاهد بی‌ثباتی قیمت‌ها نباشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید